۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
پیشوا| اجرای طرح مادر و کودک

 طرح همیار مادر و کودک در بهزیستی شهرستان پیشوا آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران؛ جلسه مشورتی اجرای طرح مادر و کودک با حضور رئیس بهزیستی پیشوا، و مدیر عامل موسسه مددکاری طراوت در بهزیستی شهرستان پیشوا برگزار شد.

نجمه اسماعیلی گفت: طرح همیار مادر و کودک در خصوص توانمندسازی خانواده محور همیار مادر و کودک بر اساس نظریه دلبستگی و با هدف نهایی ارتقاء تحول بهینه روابط مادر و کودکان، کاهش آسیب­های اجتماعی احتمالی در آینده به واسطه تسهیل دلبستگی ایمن در کودکان و بهبود روابط مراقبتی اولیه در خانواده­ های در معرض خطر طراحی شده است.

 از اهداف این طرح، پیشگیری از بروز مشکلات ارتباطی و دلبستگی ناایمن و در نتیجه رشد هیجانی، اجتماعی، شناختی و جسمانی بهینه کودکان و در نهایت پیشگیری از آسیب های روانی و اجتماعی احتمالی در آینده است.

وی جامعه هدف این طرح را در دو گروه عنوان کرد و در ادامه اظهار داشت: مادران باردار ۴ ماهه و بالاتر و مادران دارای کودک صفر تا ۳ سال در معرض آسیب، شناسایی و جمع آوری اطلاعات آنها از طریق پایگاه سلامت اجتماعی انجام شده است.

اسماعیلی در ادامه افزود: آشنایی با سلامت روانی اجتماعی، مفاهیم پایه و تعیین کننده های آن، مهارتهای مورد نیاز برای سلامت و رفاه، خودآگاهی و خودشفقتی، آشنایی با مفاهیم و رویکردهای مبتنی بر رشد و تکامل همه جانبه دوران ابتدای کودکی، آشنایی با رویکردها و مفاهیم مرتبط با دلبستگی ایمن از جمله عناوین آموزشی است که به تسهیلگران و مخاطبین طرح آموزش داده می‌شود.

وی بیان کرد: این طرح با تسهیلگری موسسه مددکاری طراوت هستی بخش مختص مادران باردار و دارای فرزند زیر ۳ سال با هدف تبدیل شدن از مادر کامل به مادر کافی و پرورش مسئولیت پذیری در خانواده، در سطح شهرستان پیشوا اجرا خواهد شد.

کد خبر 65347

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد