تحصیل کودکان معرفی شده از سوی بهزیستی رایگان است

سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان با اشاره به تکالیف دستگاهها و نهادها در زمینه قانون حمایت از اطفال و نوجوانان  طبق ماده ۶ این قانون و آیین نامه اجرایی ماده ۶ آن گفت :کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده ناظر بر اجرای این قانون در استان زنجان خواهد بود.  

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان مریم کرمی در جلسه کمیته کاری کودک با موضوعات فعالیت برنامه اقدام و عمل ویژه کودکان کار و خیابانی، حقوق کودک، حمایت اجتماعی و فرهنگی، تغذیه ای، سلامت جسمی و حمایت روانی از کودکان مناطق حاشیه ای گفت: دبیرخانه کمیته کاری کودک به بهزیستی محول گردیده و دیگر دستگاههای اجرایی یاریگر بهزیستی در تحقق اهداف قانون حمایت از کودکان هستند.

وی اشاره نمود: بهزیستی با استفاده از مددکاران اجتماعی در قالب اورژانس اجتماعی نسبت به شناسایی، پذیرش، حمایت، نگهداری و توانمندسازی اطفال و نوجوانان موضوع این قانون و اعلام موضوعات به مراجع صالح اقدام می کند و در راستای وظایف قانونی و وظایف مقرر در این قانون از همکاری و مشارکت تمامی دستگاه های اجرایی استفاده می نماید.  براساس قانون حمایت از اطفال و نوجوانان دستگاه های اجرایی مکلفند در چهارچوب وظایف قانونی خود با بهزیستی همکاری کنند.

وی با اشاره به همکاری اداره زندان ها، ثبت احوال، وزارت تعاون، ورزش و جوانان، صدا و سیما، آموزش و پرورش، کمیته امداد، پزشکی قانونی و نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: وظایف کلیه دستگاه ها در این قانون  به صورت جامع اعلام گردیده و همه ارگانها در  راستای حمایت از کودکان برنامه ریزی و ارائه عملکرد خواهند داشت.

کرمی بهزیستی را حامی کودکان معرفی کرد و گفت: مداخله در موارد کودک آزاری، نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، مراقبت از کودکان  در خانواده به صورت امدادبگیر، شناسایی، آموزش  وحمایت از کودکان کار و خیابانی از مهمترین اقدامات در زمینه بهبود زندگی کودکان است.

کد خبر 65074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد