۱۵۰ نوزاد به عنوان فرزندخوانده به خانواده‌ها واگذار شده است

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: در ۵ ماهه گذشته از سال ۱۴۰۱، حدودا ۱۵۰ نوزاد در قالب فرزندخواندگی به خانواده‌ها واگذار شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ فاطمه ارزانیان در حاشیه بازدید خبرنگاران از شیرخوارگاه رقیه واقع در یاخچی‌آباد اظهار کرد: فرایند فرزندخواندگی به خانواده‌ها براساس مقررات و قوانین اعمال شده و از طریق سامانه ملی فرزندخواندگی انجام می‌شود.

وی افزود: در کل استان تهران سه شیرخوارگاه شبیر، رقیه و آمنه قرار دارد که براساس آمار در حال حاضر ۳۲۰ نوزاد در شیرخوارگاه‌ها نگهداری می‌شوند که بازه سنی آنها از نوزاد یک روزه تا ۶ سال است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: طی ۵ ماهه گذشته از سال ۱۴۰۱، حدودا ۱۵۰ نوزاد در قالب فرزندخواندگی به خانواده‌ها واگذار شده است.

ارزانیان با اشاره به اینکه از ۳۲۰ نوزادی که در حال حاضر در سه شیرخوارگاه "شبیر"، "رقیه" و "آمنه" نگهداری می‌شوند؛ ۷۹ نوزاد در شیرخوارگاه شبیر ۱۱۱ نوزاد در شیرخوارگاه رقیه و مابقی نیز در شیرخوارگاه آمنه نگهداری می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به آخرین جزئیات نوزادهای رها شده در سطح شهر تهران گفت: در هفته‌های اخیر نوزادانی در مجاورت شیرخوارگاه آمنه واقع در ونک، بیمارستان فیروزآبادی در شهرری و جنوب تهران و همچنین نوزادانی در جنت‌آباد و سه‌راه افسریه رها شده بودند که با ورود اورژانس اجتماعی و اقدامات و فرآیندهای غذایی این نوزادان به شیرخوارگاه‌های استان تهران منتقل شدند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران تصریح کرد: در همین زمینه نوزاد رها شده در مجاورت شیرخوارگاه آمنه نیاز به عمل جراحی داشته که بنا بر اعلام پزشکان قرار است در ۵ سالگی این نوزاد مورد عمل جراحی قرار بگیرد.

ارزانیان همچنین در خصوص سایر نوزادهای رها شده نیز گفت: در همین ارتباط برای پیشگیری از عفونت‌های احتمالی این نوزادان به بیمارستان طی کودکان منتقل شده‌اند که خوشبختانه مشکلی در این بخش نداشته و پس از فرایند و حکم قضایی به شیرخوارگاه‌ها منتقل شدند.

وی ادامه داد: در پنج ماه گذشته ۶۲ نوزاد در شیرخوارگاه رقیه پذیرش و ۵۲ به خانواده‌ها در قالب فرزندخواندگی و بازپیوند انجام شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در خصوص نگهداری ۳۲۰ نوزاد در شیرخوارگاه‌های استان تهران گفت: برخی از آنها به دلیل رها شدن برخی به دلیل کودک‌آزاری و برخی نیز به دلیل زندان بودن خانواده در سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند.

ارزانیان همچنین از ورود سازمان بهزیستی جهت انتقال نوزادان و کودکانی که به عنوان تکدی‌گری و سوء استفاده از طریق خانواده‌ها انجام می‌شوند اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز سازمان بهزیستی تلاش می‌کند با حکم قضایی ورود پیدا کرده و این کودکان را در مراکز خود نگهداری کنند.

کد خبر 64716

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد