حدود 2هزار و 500 زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند

حدود 2هزار و 500 نفر زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان یزد هستند که خدمات حمایتی دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در آیین تکریم و معارفه سرپرست نمایندگی خدمات بهزیستی شهرستان مروست گفت: بهزیستی همچنین به ارائه خدمات حمایتی مراقبتی به کودکان بی سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش می پردازد.
رضا ابهت تعداد معلولین تحت پوشش بهزیستی را نزدیک به 30 هزار نفر ذکر کرد و گفت: بهزیستی تمام خدماتی که یک فرد برای زندگی عادی نیازمند است به علاوه خدمات درمان، توانبخشی و وسایل کمک توانبخشی را به این گروه از افراد ارائه می دهد.
وی با بیان اینکه بهزیستی علاوه بر بخش حمایتی در بخش غیرحمایتی نیز وظایف و سرفصل های تخصصی دارد اظهار داشت: بهزیستی به عنوان سازمان متولی سلامت اجتماعی؛ تنها ارگانی است که ساماندهی آسیب های اجتماعی و خدمات پیشگیرانه را انجام می دهد.
مدیرکل بهزیستی استان یزد افزود: ساماندهی زنان آسیب دیده اجتماعی، دختران فراری، طلاق و اعتیاد با تمام جوانب آن و مواردی از این دست در مراکز تخصصی بهزیستی مورد حمایت قرار می گیرد.
وی با اشاره به برگزاری آموزش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی توسط بهزیستی گفت: 127 هزار نفر در بحث پیشگیری از اعتیاد، 60 هزار نفر در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تقویت بنیان خانواده آموزش دیده اند.
ابهت تعداد موسسه خیریه همسو با بهزیستی را 550 موسسه ذکر کرد و گفت: این موسسات علاوه بر بخش حمایتی در سرفصل های تخصصی نظیر پیشگیری از معلولیت ها، مشاوره ژنتیک و مشاوره خانواده با بهزیستی همکاری دارند.
جواد دانشور، فرماندار مروست نیز با اشاره به اقدامات بهزیستی در خدمات رسانی به قشر محروم جامعه گفت: بهزیستی مروست اقدامات خوبی در بخش مسکن، معیشت، کمک رسانی به درمان و اشتغال جامعه ی هدف تحت پوشش داشته است.
وی اظهار امیدورای کرد: این اقدامات و امکانات در خور جامعه ی هدف بهزیستی ادامه یابد.
آیین تکریم و معارفه سرپرست نمایندگی خدمات بهزیستی شهرستان مروست با حضور مدیرکل بهزیستی و فرماندار این شهرستان برگزار شد. در این آیین طی حکمی سعید رنجبر مبارکه به عنوان سرپرست نمایندگی خدمات بهزیستی شهرستان مروست معرفی و از زحمات محمد رضا کمال مهریزی رئیس پیشین آن تقدیر و تشکر شد.

کد خبر 64135

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد