بودجه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی باید به اهلش سپرده شود/پیگیریهای رییس سازمان بهزیستی کشور قابل تقدیر است

نماینده مردم ایلام و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی کشور باید به اهلش سپرده شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، علی اکبر بسطامی روز دوشنبه در دومین جلسه دبیرخانه رصد اسیبهای اجتماعی و عوامل تعیین کننده در اداره کل بهزیستی ایلام افزود: چنانچه اعتبار این حوزه به ارگان و دستگاه مشخص اختصاص یاید تأثیرگذاری ویژه ای خواهد داشت.

وی با ذکر اینکه یکی از مهمترین مشکلات برای کنترل آسیبهای اجتماعی در کشور تکثر دستگاه های به ظاهر مسوول در این حوزه است، ادامه داد:  این در حالی است شماری از دستگاه ها در برخی مواقع در این زمینه پاسخگو هم نیستند.

وی با اشاره به رسالت سنگین سازمان بهزیستی در این حوزه افزود: ممکن است برخی مواقع افراد آسیب دیده اجتماعی نظیر معتاد در جامعه مشاهده و بهزیستی را مخاطب قرار دهند اما کسی از اعتباری که در این زمینه به بهزیستی داده شده مطلع نیست.

بودجه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی باید به اهلش سپرده شود/پیگیریهای رییس سازمان بهزیستی کشور قابل تقدیر است

این نماینده مجلس اظهار کرد: چنانچه بخواهیم کاری تاثیرگذار  در این زمینه انجام دهیم باید قانون تکلیف را روشن کند و همگی ذیل بهزیستی در این زمینه یاریگر و کمک کننده باشند.

وی با اشاره به اقدامهای موثر سازمان بهزیستی کشور گفت: با پیگیری های رییس این سازمان که قابل تقدیر است بودجه بهزیستی امسال بهتر از سالهای قبل دیده شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی اهتمام ویژه دارند با ریل گذاری قانونی در برنامه هفتم توسعه در کنترل و پیشگیری از اسیبهای اجتماعی که ریشه عمده انها مسایل اقتصادی است اقدامهای موثر انجام‌ دهند.

وی با اشاره به آسیبهای اجتماعی موجود در استان از رایرنی با اعضا کمیسیون اجتماعی مجلس و ارگان های مرتبط برای حضور در استان  و تشکیل نشستی در این حوزه برای بررسی و ارایه راهکارهای موجود و اعلام شفاف مسوولیتهای مرتبط خبر داد و گفت: اولویت اجرای این برنامه در سال جاری خواهد بود.

بودجه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی باید به اهلش سپرده شود/پیگیریهای رییس سازمان بهزیستی کشور قابل تقدیر است

مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این نشست با اشاره به راه اندازی دبیرخانه رصد آسیبهای اجتماعی در سال گذشته در این اداره کل گفت:  برای شناسایی آسیبهای اجتماعی استان در چند حوزه مختلف اطلاعات لازم بصورت مصاحبه از طریق تسهیلگران جمع آوری شده است.

به‌ گفته «حسین نورعلیوند»، متناسب با این اطلاعات اقدام های موثر برای کنترل و کاهش این آسیبها در قالب برنامه های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

دراین نشست کارشناسان دفاتر مختلف اداره کل بهزیستی ایلام به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه کنترل وماهش آسیبهای اجتماعی پرداختند.

کد خبر 64068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد