بیش از ۲ هزار کودک ایجرودی به صورت رایگان غربالگری بینایی می شوند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ایجرود گفت:امسال بیش از دو هزار و ۳۰۰کودک  ۳تا۶ساله شهرستان ایجرود با اجرای طرح غربالگری بینایی به صورت رایگان مورد غربال قرار می گیرند.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان ایجرود، رضا نوروزی با اعلام اینکه طرح غربالگری بینایی کودکان ۳تا ۶ساله شهرستان از تیرماه سال جاری در سطح دو شهر و بیش از ۷۰روستای شهرستان آغاز شده است، افزود: امسال دو هزار و ۳۳۶کودک ایجرودی که از این تعداد دو هزار و ۱۱۱کودک روستایی و ۲۲۵کودک نیز شهری هستند معاینه چشمی می شوند.
وی یادآور شد: در راستای اجرای این طرح در سطح شهرستان هیچ مبلغی از خانواده ها دریافت نمی شود و اگر کودکی نیازمند عینک و یا جراحی باشد که توان مالی ندارد مورد حمایت بهزیستی قرار می گیرد.
وی با اعلام اینکه این طرح با همکاری مرکز مثبت زندگی کد ۷۴۱۳تحت نظارت بهزیستی شهرستان ایجرود اجرا می شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته دو هزار و ۱۰۱کودک در همین راستا مورد غربالگری بینایی قرار گرفتند که از این تعداد ۶۶کودک مشکوک و به اپتومتریست ارجاع داده شد و ۹کودک نیز عینک دریافت کردند.
نوروزی هدف از اجرای طرح غربالگری بینایی را شناسایی کودکان دارای مشکل بینایی عنوان کرد و افزود: اگر کودکان در این سن طلایی مورد تشخیص و درمان قرار گیرند از خطر معلولیت بینایی در بزرگسالی نجات می یابند و خانواده ها بایستی به این امر توجه نمایند.

کد خبر 63712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد