گناباد | ۳۴ میلیارد ریال کمک بلاعوض مسکن محرومان در گناباد پرداخت شد

گناباد- ایرنا- رییس اداره بهزیستی گناباد با اشاره به اقدامات مهم و اثر بخش در زمینه ساخت مسکن محرومان در دولت سیزدهم گفت: از ابتدای این دولت تاکنون ۳۴ میلیارد ریال کمک بلاعوض در این بخش به مددجویان بهزیستی پرداخت شده است.

علی آراسته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۹۰ درصد از مددجویان بهزیستی و محرومان در شهرستان گناباد متقاضی مسکن بودند و گامهای موثر و امیدبخشی برای خانه دار شدن این قشر در دولت سیزدهم برداشته شده است.
وی ادامه داد: از مجموع ۲ هزار و ۲۵۰ نفر از توان یابان تحت پوشش اداره بهزیستی گناباد، هزار و ۱۳ نفر در مجموع ماهانه چهار میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال مستمری دریافت می کنند و سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هم یارانه خرید خدمت بابت خدمات به شاغلان ۶ مرکز توان یابی در این شهرستان پرداخت می شود.
رییس اداره بهزیستی گناباد گفت: ۱۶ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال کمکهای غیر مستمر طی یک سال گذشته بابت تمهید لوازم ضروری به مراکز توان یابی معلولان گناباد پرداخت شد.
آراسته افزود: از مجموع هزار و ۴۵ خانوار گنابادی که توسط زنان سرپرست خانوار اداره می شوند ۶۹۲ خانواده جز دهکهای پایین قرار دارند و ماهانه چهار میلیارد ریال بابت مستمری به آنها پرداخت می شود.
وی وجود کودکان بدسرپرست و یا بی سرپرست را از مشکلات مهم اجتماعی در گناباد ذکر کرد و ادامه داد: ۴۲ کودک در این زمینه تاکنون در این شهرستان شناسایی شدند و ماهیانه ۴۵۰ میلیون ریال بابت کمک هزینه نگهداری آنان اعطا می شود و تلاش ما این است که این کودکان تا حد امکان به بستگان درجه یک آنها سپرده و نگهداری شوند.
رییس اداره بهزیستی گناباد کودک آزاری، طلاق و خودکشی را از جمله آسیبهای اجتماعی گناباد ذکر کرد و از پرداخت ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال کمک معیشتی طی یک سال قبل به افراد در معرض خطر آسیبهای اجتماعی در این شهرستان خبر داد.
آراسته با اشاره به پرداخت ۸۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال طی یک سال گذشته به ۱۳۱ نفر از افراد واجد شرایط و ۱۱ میلیارد ریال کمک بلاعوض بابت مشوقهای بیمه ای سهم خویش فرما و کارفرما برای اشتغال مددجویان بهزیستی گناباد در یک سال قبل افزود: یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال در همین مدت با عنوان کمک بلاعوض توان بخشی مبتنی بر جامعه با کمک دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها به معلولان ساکن این مناطق پرداخت شده است.
وی ادامه داد: خیران، ۸۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بابت حمایت از معلولان و مددجویان بهزیستی گناباد در همین مدت پرداخت کردند.
پنج هزار و ۵۰۰ مددجو زیر پوشش خدمات بهزیستی گناباد قرار دارند و ۱۳ مرکز خیریه برای جلب مشارکتهای مردمی تحت نظارت این اداره فعالیت دارد.پنج کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان و مردان در گناباد فعال است.
مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

کد خبر 63145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد