برگزاری سوگواری توسط فرزندان دختر بهزیستی در سومین روز محرم

مدیرکل بهزیستی استان تهران از برگزاری مراسم سوگواری فرزندان دختر این سازمان در قالب هیئت آلاء در سومین روز ماه محرم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، سمانه زمانی با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش، خاطرنشان کرد: آشنایی با فلسفه قیام این امام همام، وظیفه ذاتی شیعیانی است که برای عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برنامه ریزی می نمایند.

زمانی در ادامه اظهار داشت: سازمان بهزیستی برابر تکالیف خود و حسب وظایف شیعی برای فرزندان خود در سطوح مختلف به ویژه نوجوانان اقدام به تشکیل هیئت نموده است.

وی ادامه داد: روز دوشنبه برابر با سوم ماه محرم که منتسب به حضرت رقیه(س) کودک خردسال دشت کربلا است، هیئت دختران که به نام آلاء نامیده شده به عزاداری در شیرخوارگاه شبیر می پردازد.

زمانی افزود: تعدادی از دختران مراکز شبه خانواده سطح استان نیز در این برنامه معنوی حضور خواهند یافت و از فیوضات آن استفاده می کنند.

این مسئول اضافه کرد: هیئت فرزندان پسر بهزیستی استان تهران نیز با نام حضرت علی اکبر(ع) شکل یافته و در طول ماه محرم برنامه های خاصی را برای این فرزندان تدارک دیده که در مرحله اجرا قرار دارند.
 
وی در پایان با بیان اینکه بهزیستی وظیفه دارد نسبت به تلطیف و سلامت روانی کودکان تحت حمایت خود اقدام نماید، اذعان داشت: برنامه های مختلف معنوی و مذهبی در کنار مباحث تربیتی در همه مراکز شبه خانواده سطح استان در دستور کار مربیان و دست اندرکاران قرار دارد که این موضوع به صورت مداوم توسط کارشناسان خبره، پایش، اصلاح و بروز می شود.

کد خبر 62900

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد