آیت‌الله سعیدی: حضور کودکان در مجالس عزاداری تقویت شود

قم - ایرنا - تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت: لازم است در هیئات مذهبی تواضع، فروتنی و نظم جلوه خاصی داشته باشد و حضور کودکان در این مجالس تقویت شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از مرکز خبر حوزه، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در دیدار با اعضای هیئت «حسن‌بن‌علی» استان قم گفت: اقامه عزا باید به گونه ای باشد که مورد رضایت اهل بیت(ع) باشد چرا که تمامی اعمال و کارهای ما در منظر و محضر اهل بیت(ع) است به همین خاطر باید صد در صد منطبق با رضایت حضرات معصومین باشد.

تولیت حرم بانوی کرامت اضافه کرد: حادثه کربلا ثمره غدیر است اما با اینکه در واقعه غدیر هم از حیث ساختاری و هم از نظر محتوایی ابلاغ کامل از سوی خداوند و نبی خدا صورت گرفته بود توسط مردم کوتاهی صورت گرفت و در اذهان جوامع اسلامی به فراموشی سپرده شد اما واقعه عاشورا روز به روز گسترده تر می شود.

امام جمعه قم خاطر نشان کرد: طبق فرموده خداوند در قرآن کریم واقعه غدیر چهار ویژگی مهم اکمال دین، اتمام نعمت، مایوس شدن دشمنان و رضایت خداوند به دین اسلام را داشت اما مردم مهم ترین بخش دین که ولایت بود را فراموش کردند.

آیت الله سعیدی یادآور شد: داستان عاشورا به یک مسئله مردمی تبدیل شده و از فراموشی آن جلوگیری شده است به همین خاطر باید در اقامه عزای سید الشهدا از کودکان غافل نشویم و بچه ها را برای ادامه این مکتب تربیت کنیم.

وی تاکید کرد: در مجالس اهل بیت باید قرآن و اهل بیت با همدیگر مورد توجه واقع شود و کارهای هیئت نیز کاملا مخلصانه و خدایی باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: لازم است در هیئات مذهبی تواضع، فروتنی و نظم جلوه خاصی داشته باشد و حضور کودکان در این مجالس تقویت شود.

خاطر نشان می شود در ابتدای دیدار، مسئول هیئت «حسن بن علی» ضمن ارائه گزارشی از روند برپایی اقامه عزا در دهه اول محرم در دبیرستان امام صادق علیه السلام گفت: حسینیه اختصاصی کودکان برای اولین بار در کشور با حضور مربیان مجرب جهت حضور بیشتر کودکان به همراه خانواده ها در دهه اول برپا شده است و خانواده ها می توانند با آرامش خاطر در مراسم حضور پیدا کنند.

برپایی میز کتاب و ارائه کتاب رایگان و امانی، اطعام حسینی، ایجاد سقاخانه و تلاوت آیات قرآن توسط قاری بین المللی با موضوعات خاص از دیگر فعالیت این هیئت در دهه اول محرم می باشد.

کد خبر 62852

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد