آسیب سیل به خانه و لوازم ضروری زندگی ۴۰ خانوار از مددجویان بهزیستی

مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور ضمن تشریح تعداد مددجویان آسیب‌دیده در مناطق سیل‌زده، گفت: خوشبختانه تاکنون فوتی از مددجویان تحت پوشش این سازمان گزارش نشده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «محمدرضا کاظم‌زاده» با اشاره به خدمات سازمان بهزیستی به مددجویان مناطق سیل‌زده بیان کرد: سازمان بهزیستی از یک هفته گذشته که از وقوع بارندگی‌ها در سطح کشور اطلاع پیدا کرد، جهت ایجاد آمادگی از طریق فضای مجازی و پیامک به بهزیستی استان‌ها اطلاع‌رسانی کرد. در این راستا اکثر استان‌ها، به ویژه استان‌های جنوبی بلافاصله جلسه مدیریت بحران را در استان خود تشکیل دادند.

وی افزود: در جلسات بر تمهیدات لازم مانند آمادگی مراکز در صورت بارندگی شدید، آمادگی تیم‌های محب و تیم‌های اورژانس اجتماعی و اعزام آنها به مناطق سیل‌زده و همچنین ارائه خدمات تخصصی از جمله مداخلات روانی و اجتماعی و شناسایی افراد آسیب دیده جامعه هدف تاکید شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به سوال ایسنا، درخصوص تعداد مددجویان آسیب دیده در مناطق سیل‌زده، نیز گفت: هنوز استان‌ها در حال شناسایی و بررسی تعداد مددجویان هستند اما خوشبختانه فوتی در این زمینه وجود نداشته است.

کاظم‌زاده ادامه داد: تعداد مددجویان آسیب‌دیده در برخی استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان و کرمان شناسایی شده است به گونه ای که در این ۲ استان، تاکنون منزل مسکونی و لوازم ضروری حدود ۳۰ تا ۴۰ خانوار آسیب دیده است. همچنین در منطقه امامزاده داوود نیز منزل مسکونی حدود ۳ نفر از مددجویان آسیب دیده که این خانوارها به مکان‌های امن منتقل شده‌اند.

کد خبر 62828

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد