دماوند|  ۲۶۶ معلول از مناطق آبسرد، رودهن و کیلان تحت پوشش قرار خواهند گرفت

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند با بیان اینکه مرکز مثبت زندگی در شهر آبسرد راه‌اندازی می‌شود، گفت: ۲۶۶ معلول از مناطق آبسرد، رودهن و کیلان تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از پایگاه خبری تارود دماوند، فاطمه  خانزادی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲۳ مرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: ۲ مرکز ترک اعتیاد سرپایی متادون درمانی، ۳ کمپ ترک اعتیاد، ۲ موسسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ۵ مرکز مشاوره، ۴ موسسه خیریه یا شبه خانواده، ۱ کیلینیک مددکاری، ۲ مرکز نگهداری معلولان، ۳ مرکز مثبت زندگی و یک مرکز نگهداری سالمندان فعال هستند.

وی افزود: امید است یک مرکز مثبت زندگی دیگر در هفته دولت راه اندازی و در شهر آبسرد افتتاح شود. حدود ۲۶۶ معلول از مناطق آبسرد، رودهن و کیلان در این مرکز تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند گفت: نیاز است که مراکز نگهداری سالمندان دیگری نیز در سطح شهرستان راه اندازی کنیم، در حال حاضر متقاضی نداریم و تا کنون افرادی که در مرکز نگهداری سالمندان رودهن نگهداری شده‌اند اغلب غیربومی بوده‌اند، اما به هر حال نیاز شهرستان است که یک مرکز دیگر را نیز در نظر داشته باشیم.

خانزادی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: در خصوص توزیع سبدهای کالا و دیگر مناسبت‌ها فرماندهی سپاه پاسداران همکاری مثبتی با بهزیستی داشته است، قبل از عید ۷۰۰ سبد کالا از سپاه دریافت کردیم و توزیع عادلانه‌ای صورت گرفت.

وی تصریح کرد: هفته گذشته حدود ۱۵۰ سبد کالا به مناسبت هفته بهزیستی توزیع شد و سعی می‌کنیم همانطور که تا امروز اجرا شده، هر سه ماه یکبار توزیع سبد کالا به تعداد محدودی را در نظر بگیریم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند بیان داشت: خوشبختانه کمک‌های خیرین و مساعدت‌های مردم را شاهد هستیم هرچند مساعدت‌های بهزیستی و خیرین هرگز نمی‌تواند جوابگوی کامل نیازهای مددجویان باشد.

خانزادی گفت: در حوزه امور توسعه و پیشگیری که مرتبط با پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است در سطح شهرستان ۳ کمپ فعال ترک اعتیاد وجود دارد که ماده ۱۵ هستند، افراد این کمپها خودمعرف هستند و ترجیحا بومی منطقه می‌باشند و یا بهزیستی آنها را معرفی کرده است.

وی عنوان داشت: یک کمپ دیگر مجوز تاسیس گرفته و تا یک ماه دیگر شروع به کار خواهد کرد، ظرفیت هر کمپ ۴۱ نفر است و می‌تواند تقاضا را پوشش دهد و نیازی به کمپ دیگری در سطح شهرستان احساس نمی‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند افزود: بنا به صلاحدید مسئولان شهرستانی به صلاح نیست که کمپ ماده ۱۶ در شهرستان راه اندازی شود زیرا تعداد آسیب‌های اجتماعی در دماوند محدود و اندک است و مسئولان شهری نیز وجود چنین کمی را تاکنون احساس نکرده‌اند.

*بنابر تصمیم مسئولان راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ در شهرستان دماوند به صلاح نیست/ حدود ۳۲۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی در شهرستان دماوند تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

خانزادی ادامه داد: دو مرکز متادون درمانی و ۴ مرکز مشاوره فعال و قوی در شهرستان وجود دارد که آموزش‌های لازم را به خانواده‌ها و فرزندان ارائه می‌کنند. بهزیستی مجوزها را صادر و بر عملکرد آنها نظارت می‌کند.

وی تصریح کرد: با همکاری اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان به صورت پایلوت برای ۳۰ نفر از بهبودیافتگان در کمپ‌ها که مراحل پایانی دوره ترک اعتیاد خود را می‌گذرانند کسب مهارت می‌کنند و به صورت پایلوت برای دو کمپ آموزش تعمیرات وسایل برقی برگزار شده و مدرک پایان دوره به بهبودیافتگان داده می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند بیان داشت: این اقدام باعث می‌شود بعد از خروج از کمپ و اعطای تسهیلات اشتغالزایی مشغول به کار شوند و بازگشت مجدد به اعتیاد و کمپ را نداشته باشند.

خانزادی گفت: در سال جاری در حوزه مشارکت‌های مردمی ۵۰ نفر مددجو وام خوداشتغالی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان دریافت کردند که اغلب این افراد زنان سرپرست خانوار کمتر از ۵۵ سال سن هستند و یا معلولانی می‌باشند که توانایی کار کردن دارند و با مدرک فنی و حرفه‌ای می‌توانند مشغول به کار شوند.

وی عنوان داشت: در سال گذشته حدود ۳۲۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی در شهرستان دماوند تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که حاصل درک و دلسوزی و شعور شهروندان دماوندی است، این رقم بسیار بالاست و در هیچکدام از شهرستان‌های استان تهران این تعداد بیمه شده زنان سرپرست را شاهد نیستیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند افزود: در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ این افراد بیمه شده بازنشست می‌شوند و از مستمری بیمه تامین اجتماعی برخوردار می‌شوند و از پوشش بهزیستی خارج خواهند شد. ۳۰ نفر نیز شامل بیمه‌های خویش فرمایی کارفرمایی هستند.

خانزادی ادامه داد: به ۷ نفر از مددجویان نیز وام ودیعه مسکن به مبلغ ۲۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

کد خبر 62704

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد