تمام دانش‌آموزان دارای معلولیت کمک هزینه تحصیلی می‌گیرند

تحصیل رایگان جامعه هدف بهزیستی یکی از اولویت‌های اصلی سازمان بهزیستی است که به گفته سرپرست دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی به تمام دانش آموزان دارای معلولیت کمک هزینه تحصیلی تعلق می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از پانا، اکنون ۸۰ هزار دانش‌آموز با انواع معلولیت‌ها از تحصیل رایگان در مقاطع مختلف تحصیلی بهره‌مند هستند. همچنین از تعداد یک میلیون و ۵۷۴ هزار نفر دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی، ۶ درصد معادل ۲۵۶ هزار نفر در سنین کودکی صفر تا ۱۸ سال هستند.

تحصیل رایگان یکی از وظایفی است که قانون حمایت بر حقوق افراد دارای معلولیت بر دوش دولت و بهزیستی قرارداده است. بر اساس ماده ۹ این قانون، افراد دارای معلولیت نیازمند واجد شرایط در سنین مختلف می‌توانند با معرفی سازمان از آموزش عالی رایگان در واحدهای آموزشی تابعه وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دیگر دستگاه‌های دولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مراکز آموزش عالی غیردولتی از محل ردیف مربوطه در بودجه سنواتی بهره‌مند شوند.

در این راستا به‌منظور بهره‌مندی دانش‌آموزان تحت پوشش سازمان بهزیستی و ارتقای عدالت اجتماعی طرح حمایت همه‌جانبه از دانش‌آموزان تحت پوشش در این سازمان در حال اجرا است که این حمایت‌ها شامل کمک هزینه تحصیلی، کمک هزینه‌های تشویقی، تامین تجهیزات آموزشی از قبیل لوازم‌التحریر و سایر موارد خدمات آموزشی و مشاوره تحصیلی که در این بخش، از موسسات آموزشی که به عنوان مسئولیت اجتماعی در این زمینه فعالیت دارند، می‌شود.

خدمات مشاوره روانشناختی و همچنین آموزش مهارت‌های زندگی و سبک زندگی ایران اسلامی برای کلیه دانش‌آموزان تحت پوشش از دیگر خدماتی است که در طرح مذکور دنبال می‌شود. علاوه بر این برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان نیز برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، قرآنی، علمی و برقراری اردوهای دانش‌آموزی اجرا می‌شود.

«رامین رضایی» سرپرست دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی بهزیستی کشور درباره تخصیص وسایل کمک توانبخشی به دانش آموزان دارای معلولیت به پانا گفت: به تمام دانش آموزان دارای معلولیت کمک هزینه تحصیلی تعلق می‌گیرد که هر ساله طبق روال در شهریورماه به آنها پرداخت می‌شود.

سرپرست دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی بهزیستی کشور، افزود: اولویت سازمان بهزیستی ارائه وسایل کمک توانبخشی به دانش‌آموزانی است که از وسایل کمک توانبخشی مانند سمعک و ولیچر استفاده می‌کنند و هدف این است که از تحصیل بازنمانند.

کد خبر 62609

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =