در رسانه / انجام ۲۰۵۰ جلسه فیزیوتراپی ویژه توان‌خواهان بوشهر

ایسنا/بوشهر معاون توانبخشی بهزیستی استان بوشهر گفت: پارسال دو هزار و ۵۰ جلسه فیزیوتراپی جهت درمان توانخواهان به‌صورت رایگان این استان صورت گرفت.

مسعود ابراهیمی روز دوشنبه اظهار کرد: فیزیو تراپی از دو واژه یونانی فیزیو به معنای طبیعی و جسمانی و تراپی به معنای درمانی تشکیل شده است. در واقع فیزیوتراپی دانشی است که می‌کوشد تا آسیب‌های عضلانی را به حداقل برساند.

وی تصریح کرد: فیزیو تراپی با ارائه تمرین‌های ورزشی، مانورهای دستی، تجهیزات مکانیکی به تقویت عضلات و بهبود بیماری‌ها و اختلالات عصبی، ماهیچه ای، و اسکلتی کمک کند. درواقع در این علم تلاش می‌شود تا با تکنیک‌هایی سلامتی جسمانی افراد را که براثر تصادف یا بیماری دچار نقصان شده است، درمان کند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان بوشهر خاطر نشان کرد: پارسال در شهر بوشهر ۶۰ نفر معلول و مددجو ویزیت و ۶۵۰ جلسه فیزیوتراپی جهت درمان توانخواهان صورت گرفته است همچنین در بخش خصوصی ۱۵۰ نفر ویزیت و ۱۵۰۰ جلسه فیزیوتراپی جهت درمان توانخواهان و مددجویان صورت گرفته است.

ابراهیمی عنوان کرد: در بهزیستی استان بوشهر ۴ فیزیوتراپ در بخش دولتی و ۱۰ فیزیوتراپ عضو کمیسیون پزشکی تشخیص معلولیت در ۱۰ شهرستان استان مشغول به کار هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان بوشهر، وی بیان کرد: فیزیوتراپی بازوی توانمند تیم توانپزشکی در توانمندی افراد دارای معلولیت است و فیزیوتراپان در زمینه توان‌بخشی و توانمندی بیماران ضایعه نخاعی وسایر معلولیت‌های جسمی حرکتی نقش زیادی دارندوبا مداخله به هنگام از زمین‌گیر شدن و ناتوانی کامل این عزیزان جلوگیری می‌کنند.

کد خبر 62512

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد