پردیس توانمندسازی  و توسعه کارآفرینی در بهزیستی ایجاد شده است

مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه توانمندسازی نیز باید وارد فاز تحولی شود گفت: سازمان بهزیستی در اقدامی تحولی به طراحی پردیس توانمندسازی و توسعه کارآفرینی اجتماعی برای مخاطبان هدف خود روی آورده است.

غلامرضا فروغی نعمت‌اللهی که برای شرکت در افتتاح پروژه‌های پنل خورشیدی توانمندسازی بهزیستی به بم سفر کرده بود افزود: طراحی پردیس توانمندسازی شامل مرکز رشد و خلاقیت نوآوری، توسعه و کارآفرینی اجتماعی و مرکز و کارخانه نوآوری است.

وی افزود : در مرکز رشد، بحث استعدادیابی و مشاوره، مراکز آموزشی فنی و حرفه ای و باشگاه کارآفرینی جوان و نوجوان مهارت‌های کارآفرینی یاد داده می شود

فروغی نعمت اللهی تاکیدکرد: همچنین در کافه کارآفرین، پاتوقی برای حضور کارآفرین‌ها و شرکای اجتماعی ما در این حوزه است. 

به گفته وی بعد از این مرحله فرد یا صاحب ایده نیز متمایل به پیدا کردن شغل و وارد مرحله کسب و کارهای نوآورانه می شود.

فروغی نعمت اللهی تشریح کرد: یکی از مهمترین و اصلی ترین برنامه‌های سازمان بهزیستی بحث توانمندسازی است اما باید توجه داشت که این مقوله نیز نیاز به بسترهایی دارد و همان طور که شاهد نوآوری‌ها و تحولات اجتماعی در ابعاد مختلف هستیم توانمندسازی هم باید وارد یک فاز تحولی شود.

وی بیان‌کرد: تحول در عرصه توانمندسازی یعنی تزریق روحیه دانش‌بنیان و بررسی ابعاد مختلف توانمندسازی و تواناسازی در حوزه ای که ذی‌نفع ما اقشار خاص و آسیب پذیر جامعه هستند.

فروغی نعمت اللهی اظهارداشت: مبحث توانمندسازی باید در رویکرد و بستری متفاوت‌تر عرضه شود تا ضریب موفقیت بالا رود.

وی در ادامه با بیان اینکه بهزیستی بم جزو شهرستانهای پیشتاز در این خصوص  است اظهارداشت: به دلیل ظرفیت هایی که درخصوص شرکای

اجتماعی و حوزه کادرفنی، تخصصی و همبستگی بین مسئولان و مردم وجود دارد سطح انتظار ما را نسبت به متوسط عادی جامعه بالاتر برده است .

این مسئول خاطرنشان‌کرد: باید محکم تر، خلاقانه تر و با جذب مشارکت‌ها و همراهی سایر عوامل تاثیرگذار و جریان ساز شاهد رویش‌هایی در عرصه های تحول توانمندسازی باشیم که ماحصل آن اشتغال پایدار است. 

کد خبر 62418

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد