پاکدشت| ۵۹ زوج چشم انتظار فرزند خواندگی هستند

سرپرست بهزیستی شهرستان پاکدشت گفت: ۵۹ زوج پاکدشتی برای فرزندخواندگی در انتظار به سر می‌برند تا با طی شدن شرایط قانونی، صاحب فرزند شوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، نادره افشارها اظهار داشت: به منظور شفافیت ، تسریع در فرایند و آگاهی بخشی به متقاضیان فرزندخواندگی، سامانه فرزند خواندگی بهزیستی اه اندازی شد ه است و تا کنون ۱۰۴نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی سامانه فرزندخواندگی باهدف تحقق دولت الکترونیک، کاهش مراجعات حضوری مردم به ادارات و سازمان‌ها و گامی بلند در تسریع بخشیدن به فرایند قانونی درخواست فرزندخواندگی و پیگیری مطالبات گروه هدف است.

افشارها با بیان این که در حال حاضر ۵۹ زوج پاکدشتی چشم انتظار فرزندخواندگی هستند افزود: متقاضیان فرزندخواندگی می‌توانند به منظور ثبت درخواست به آدرس www.adoption.behzisti.net مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند.

سرپرست بهزیستی پاکدشت تصریح کرد: از سال ۹۶ تاکنون در مجموع ۴۸ کودک به خانواده‌های متقاضی فرزند خوانده سپرده شده و با پیگیری‌های صورت گرفته تمامی این افراد از زندگی موفقی برخوردارند.

وی با اشاره به برنامه‌های بهزیستی پاکدشت در هفته بهزیستی گفت: برنامه‌های هفته بهزیستی امسال شهرستان پاکدشت از ۲۵ تا ۳۱ تیر و با شعار": شروعی دوباره برای بهتر زیستن" با اجرای بیش از ۳۰ عنوان برنامه در مناطق مختلف پاکدشت برگزار می‌شود که از جمله می‌توان به ارائه خدمات رایگان مشاوره، مانور خودروهای اورژانس اجتماعی، افتتاح مرکز شبه خانواده پسران ،برپایی موکب فرزندان شبه خانواده ، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و بازدید از منازل جامعه هدف یاد کرد.

افشارها از برگزاری مسابقات فرهنگی، مسابقه نقاشی ویژه فرزندان زیر ۱۰ سال، مسابقات کتابخوانی با عنوان هفته عفاف و حجاب، و دهه کرامت، برگزاری مسابقه جملات کوتاه و پرمفهوم با موضوع بهزیستی و خدمات ویژه فرزندان پرسنل و مسابقات ورزشی کارکنان و مددجویان از دیگر برنامه‌های هفته بهزیستی پاکدشت یاد کرد.

وی با اشاره به خدمات بهزیستی در حوزه درمان اعتیاد گفت: در حال حاضر ۴ مرکز غیردولتی درمان و بازتوانی سرپایی معتادان و ۱۱ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد در شهرستان پاکدشت فعالیت می‌کنند که در این مراکز، علاوه بر ارائه خدمات درمانی و روانشناسی، پیگیری و خدمات پس از درمان نیز انجام می‌شود.

سرپرست بهزیستی پاکدشت تصریح کرد: از ۱۱ مرکز اقامتی بهبودو بازتوانی افراد، ۱۰ مرکز مختص آقایان و یک مرکز مختص بانوان است. مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی معتادان که توسط اشخاص حقوقی با کسب مجوز از بهزیستی و با مشارکت معتادان بهبود یافته فعالیت می کند، افراد را تحت درمان سم‌زدایی و خانواده درمانی و گروه درمانی قرار می‌دهند.

وی همچنین از ارائه خدمات تخصصی به ۶۷۰ معلول ساکن در پاکدشت خبر داد و افزود: شهرستان پاکدشت از ۳ مرکز شبانه روزی معلولین بالای ۱۴ سال برخوردار است که ۲ مرکز مخصوص دختران و یک مرکز مخصوص پسران است.

افشارها از فعالیت ۵ مرکز توانبخشی روزانه نیز در این شهرستان خبر داد.

کد خبر 62109

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد