دررسانه|۱۱۹ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی خوزستان واگذار شد

آبادان - ایرنا - همزمان با ولات حضرت امام موسی کاظم(ع) و گرامیداشت هفته بهزیستی ۱۱۹ باب واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش این نهاد در استان خوزستان واگذار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکل بهزیستی خوزستان روز چهارشنبه در آیین واگذاری نمادین این تعداد مسکن که به صورت ویدیو کنفرانسی با حضور معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور در شادگان برگزار شد گفت: ۴۶ واحد مسکونی در شهر شادگان، ۱۳ واحد در آبادان، پنج واحد در باغملک، سه واحد در شهرستان باوی ، ۱۵ واحد در دزفول ، ۱۱ واحد مسکونی در دشت آزادگان ، ۱۲ واحد در شوش و  شوشتر و ۱۲ واحد در شهرستان های حمیدیه ، گتوند و هفتگل تحویل مدد جویان زیر پوشش بهزیستی شد.

مهران کریمیان اظهار داشت:کل اعتبار بلاعوض هزینه شده از سوی سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان برای احداث این واحدهای مسکونی ۷۰ میلیارد ریال بوده و مابقی هزینه ساخت این واحدها از محل تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه و مشارکت خانوارها تامین گردید.

وی افزود: از این تعداد ۱۵ واحد مربوط به خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول، ۱۲ مورد تعاونی‌های مسکن و مابقی واحدها خودمالکی می باشند.


مدیر کل بهزیستی خوزستان گفت: به خانوارهای  دارای بیش از ۲ نفر معلول شهری طبق تفاهمنامه سال ۱۴۰۰ با بنیاد مستضعفان مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و به خانوارهای روستایی ۸۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شد.

کریمیان بیان کرد: به سایر خانوارها از جمله خانوارهای تک معلول و بی‌سرپرست مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده ضمن اینکه انشعاب آب، برق، گاز و پروانه‌ ساختمانی این واحدهای مسکونی به صورت رایگان تامین شده است.


وی افزود: در سال ۱۴۰۱  با اجرای برنامه های مختلف و با همکاری بنیاد مسکن، راه و شهرسازی،گروههای جهادی ،خیرین  و بنیاد مستضعفان و مشارکت خانوارها، یک هزار واحد مسکونی در استان خوزستان در قالب ساخت یا خرید  به واجدین شرایط تحت پوشش  بهزیستی تحویل داده خواهد شد.

۲۵ تا ۳۱ تیرماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

شایان ذکر است در پایان  این مراسم مدیر کل بهزیستی  خوزستان با همراهی سرپرست معاونت مشارکتهای مردمی بهزیستی استان و رئیس بهزیستی شهرستان شادگان به طور سرزده از مرکز بهبودی اقامتی ترک اعتیاد  بازدید و روند خمات رسانی به مقیمان  این مرکز را بررسی کرد.

کد خبر 61827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد