همایش دستاوردهای خانواده و کودک کم شنوا برگزار شد

همزمان با چهل و دومین سال تاسیس بهزیستی، همایش دستاوردهای خانواده و کودک کم شنوا به منظور شناساندن توانمندی های کودکان کم شنوا در بهزیستی یزد برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در این مراسم طی سخنانی بهزیستی را یک سازمان اجتماعی دانست و گفت: این سازمان وظیفه رسیدگی به امورات سالمندان، افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و کودکان بی سرپرست را برعهده دارد.
رضا ابهت رفع امورات جامعه را به دست خود جامعه ممکن دانست و گفت: یک جامعه وقتی در مسیر خود حرکت می کند قطعاً دچار تبعات و آسیب هایی نیز می شود که رفع آنها حتما باید به دست خود جامعه باشد.
وی افزود: هیچکس نمی تواند حد و مرزی را برای فقر و آسیب های اجتماعی تعییین کند.
مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به مشارکت و همراهی خیّرین با این سازمان افزود: افراد خیّر، مسئولیت پذیر با حس انسان دوستی و نوع دوستی که دارند می توانند قدم خیری را در راستای بهبود جامعه بردارند.
محسن صباغی نژاد معاون امور توانبخشی بهزیستی استان یزد در ادامه این همایش سن طلایی ارائه خدمات به کودکان دارای اختلال شنوایی را زیر 6 سال دانست و گفت: از دست دادن این زمان اثرگذاری خدمات گفتار درمانی در مراحل بعدی را تحت الشعاع قرار می دهد.
وی تعداد پشت نوبتی های کاشت حلزون شهر یزد را 30 نفر عنوان کرد و گفت: امیدواریم این تعداد کودک ناشنوا با حمایت خیّرین و بهزیستی در نوبت کاشت حلزون قرار بگیرند.
معاون توانبخشی بهزیستی استان یزد با اشاره به عدم پذیرش کودکان کم شنوا در مدارس استان گفت: در مقطع پیش دبستانی نیز این مشکل وجود دارد.
ابوترابی عضو شورای شهر یزد نیز طی سخنانی گفت: شورای شهر و شهرداری در بحث مناسب سازی معابر و پارک ها همراه و همگام بهزیستی است.
وی با اشاره به مناسب سازی ناوگان حمل و نقل شهری یزد افزود: مناسب سازی پارک های شهر نیز در حال تکمیل است تا امکان تردّد برای کلیه ی افراد دارای معلولیت باشد.
ابوترابی ضمن تشکر از مدیران و مربیان مراکز خانواده و کودک کم شنوا گفت: شورای شهر یزد آمادگی حمایت از 7 کودک پشت نوبت کاشت حلزون در شهر یزد را دارد.
گفتنی است؛ در این مراسم میرمحمدی، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، ابوترابی عضو شورای شهر یزد، پایدار، مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی و جمعی از خانواده ها، مدیران و مربیان مراکز خانواده و کودک کم شنوا بهزیستی استان یزد حضور داشتند.

کد خبر 61793

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد