از افتتاح نخستین خانه موقت نگهداری فرزندان بندر گز تا سومین مرکز شبه‌خانواده در گرگان

نخستین خانه موقت نگهداری فرزندان بندر گز، نمایشگاه توانمندسازی معلولان و زنان سرپرست خانوار و سومین مرکز شبه‌خانواده ۳ تا ۶ سال فرشته‌های بهاری گرگان با حضور معاون امور فرهنگی و اجتماعی بهزیستی کشور افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی ادارهکل بهزیستی گلستان، «محمد نصیری» معاون امور فرهنگی و اجتماعی بهزیستی کشور در چهارمین روز از هفته بهزیستی با حضور در گلستان نخستین خانه موقت نگهداری فرزندان را در شهرستان بندرگز افتتاح کرد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی بهزیستی کشور، در این مراسم عنوان کرد: سازمان بهزیستی کشور در حوزه کودکان بر خانواده‌محوری متمرکز است و آنان را به افراد دارای صلاحیت‌های قانونی با نظارت مستقیم واگذار می‌کنیم.

وی، تصریح کرد: در کشور حدود ۲۵ هزار فرزند تحت تکفل سازمان بهزیستی کشور است که بیش از ۱۷ هزار از این عزیزان در خانواده‌های جایگزین و یا یکی از نزدیکان خود با نظارت و حمایت ما زندگی می‌کنند.

نصیری، اظهار کرد: مهمترین موضوع ما در تعیین و تکلیف اورژانس اجتماعی این است که باید در زمانی که مخاطره در خانواده اتفاق می‌افتد فرزند را از آن مخاطره جدا کنیم و سپس نسبت به بهبود شرایط خانواده کمک کنیم و کانون خانواده را حتی با تک والدی احیاء کنیم؛ این در حالی است که در گذشته پس از فرآیند قضایی این کودکان را به مرکز شبهه خانواده سپرده می‌شد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی بهزیستی کشور، ادامه داد: خانه موقت (قرنطینه شبه‌خانواده) در کشور برای تعیین و تکلیف کودک درنظر گرفته شده است و نخستین گزینه ما بازگشت به خانواده است و اگر توانستیم خانواده را احیاء می‌کنیم و اگر این اتفاق نیفتاد به مراکز شبه‌خانواده سپرده می‌شوند.

یادآوری می‌شود، در ادامه این سفر معاون امور فرهنگی و اجتماعی بهزیستی کشور نمایشگاه توانمندسازی معلولان و زنان سرپرست خانوار گرگان و سومین مرکز شبه‌خانواده ۳ تا ۶ سال فرشته‌های بهاری گرگان را نیز افتتاح کرد.

کد خبر 61610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد