اردستان | یک هزار و هفتاد و یک توانیاب تحت پوشش بهزیستی اردستان هستند

یک هزار و هفتاد و یک توانیاب در حوزه توانبخشی این شهرستان شناسایی و برای آنان پرونده تشکیل شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی اردستان، محمدعلی مطلب‌زاده به مناسبت هفته بهزیستی ( ۲۵ تا ۳۱ تیر) و گرامیداشت چهل و دومین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه معلولیت افراد تحت پوشش بهزیستی اردستان شامل جسمی حرکتی، ذهنی، بینائی، شنوایی، صرع و اعصاب و روان است : افزود ۴۲۸ نفر از توانیابان ماهیانه ۴۲۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۳۳ دانش‌آموز و هشت دانشجوی توانیاب تحت پوشش بهزیستی اردستان کمک هزینه تحصیل دریافت می‌کنند، این افراد با توجه به نوع معلولیت از کمک هزینه معیشت، درمان، وسایل کمک توانبخشی و ۶۰ نفر نیز ماهیانه یک میلیون تومان از حق پرستاری ضایعه نخاعی، لوازم بهداشتی، دندانپزشکی، مناسب‌سازی، ایاب و ذهاب و وام بدون بهره نیز برخوردار می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی اردستان اظهار داشت: ۵۳ خانواده دارای ۲ فرزند توانیاب، ۲ خانواده ۳ توانیاب و یک خانواده چهار توانیاب در این شهرستان زندگی می‌کنند که برای تامین مسکن این خانواده‌ها طرح چهار واحدی خانواده ۲ معلول تکمیل و به آنان واگذار شده است.

وی اضافه کرد: ۲ طرح نیز با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء ساخته و واگذار شده و برای ساخت ۲۰ واحد طرح خود مالک نیز کمک شده است.

مطلب زاده گفت : ۲۷۵ خانوار در حوزه امور اجتماعی تحت پوشش اداره بهزیستی اردستان هستند و مستمری دریافت می‌کنند.

وی افزود: این خانواده‌ها از کمک‌های مختلفی از جمله ودیعه مسکن، سرمایه کار، تسهیلات قرض‌الحسنه، کمک هزینه درمان و ازدواج، تعمیر منزل، تهیه سبد غذایی، رفاهی، تحصیل، تهیه لوازم ضروری آموزش فنی و حرفه‌ای برخوردار می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی اردستان اظهار داست:  در حوزه امور اجتماعی، ۴۵ خانواده چند قلو، ۵۶ دانش آموز، ۱۲ دانشجو تحت پوشش این اداره هستند و ۲۷ خانواده مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند.

به گفته وی، مرکزهای تحت پوشش بهزیستی اردستان از سه خانه کودک و نوجوان با ۳۳ فرزند بی‌سرپرست، خانه سالمندان سادات کشاورز زواره با ۱۵ نفر سالمند، مرکز شبانه‌روزی توانبخشی کچومثقال با ۱۰ توانیاب ذهنی، مرکز روزانه حرفه‌آموزی شهید مدرس اردستان با ۱۶ توانیاب، ۲ مرکز فیزیوتراپی و گفتار درمانی تشکیل شده است.

وی یاد آور شد: در حوزه پیشگیری از آسیب‌ها، معلولیت‌ها و اعتیاد، چهار مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده سینا، مرکز ترک اعتیاد ساحل سلامت با افزون بر ۲۰۰ پرونده، گروه همیاران سلامت کویر اردستان و دفتر مشاوره راه سبز به مراجعان خدمات ارایه می‌کنند.

مطلب‌زاده با بیان اینکه از یک هزار و ۵۰۰ آزمایش بینایی‌سنجی کودکان، ۱۱۰ نفر به چشم پزشک و از ۳۳۵ نفر آزمایش شنوائی‌سنجی ۲۷ نفر به پزشک معرفی شدند، افزود: ۳۵ نشست آموزش پیش از ازدواج، آموزش زندگی خانواده و مهارت‌های زندگی در مجموع برای ۹۰۰ نفر و هشت کارگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد برای ۴۵۰ نفر، در حوزه مشاوره برای ۵۰ نفر و طرح غربالگری کودکان ۸۵ نفر اجرا شده است.

وی تصریح کرد: مرکز متادون درمانی و کمپ زندگی دوباره در اردستان فعالیت دارد و طرح پیشگیری از اعتیاد بانوان نیز اجرا شده است، همچنین ۲ مرکز توان‌پزشکی طرف قرارداد اداره بهزیستی هستند و به مددجویان خدمت ارایه می‌کنند.

به گفته وی : علاوه بر اداره  بهزیستی اردستان، ۲ مجتمع بهزیستی در شهرهای زواره و مهاباد و ۲ مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی با ۷۴۰ پرونده در اردستان و زواره راه اندازی شده است.

رئیس اداره بهزیستی اردستان اظهار داشت: در حوزه اشتغال طی یکسال گذشته افزون بر ۶ و نیم میلیارد تومان تسهیلات به ۱۱۰ نفر شامل ۷۱ نفر در حوزه توانبخشی، ۱۲ نفر حوزه امور اجتماعی و ۲۷ نفر بهبود یافته پرداخت شده و امسال نیز۱۰ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته و ۳۱ نفر به بانک معرفی شده‌اند.

اردستان | یک هزار و هفتاد و یک توانیاب تحت پوشش بهزیستی اردستان هستند

اردستان | یک هزار و هفتاد و یک توانیاب تحت پوشش بهزیستی اردستان هستند

اردستان | یک هزار و هفتاد و یک توانیاب تحت پوشش بهزیستی اردستان هستند

کد خبر 61520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد