ابلاغ راهنمای کشوری مراقبت و درمان بیماران مشکوک به وبا

«راهنمای کشوری مراقبت و درمان بیماران مشکوک به وبا» از سوی کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر سازمان بهزیستی کشور، به مدیران کل استانی بهزیستی ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ در این بخشنامه آمده است:با عنایت به گزارش مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص ابتلای قطعی چند نفر از هموطنان به بیماری وبا و احتمال تهدید سلامت عمومی، «راهنمای کشوری مراقبت و درمان بیماران مشکوک /مبتلا به وبا(cholera) جهت بهره برداری همکاران محترم  و اطلاع رسانی به مراکز تابعه به حضورتان ارسال می شود.

از آنجایی که وبا یک عفونت اسهالی حاد است که به دنبال خوردن آب یا غذای آلوده و دست آلوده به باکتری ویبریوکلرا ایجاد می شود و از سرایت پذیری بالایی، به ویژه در مراکز تجمیعی برخوردار است؛ لازم است با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی نسبت به جدی گرفتن هشدارهای مراقبتی و رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه هدف اقدام مقتضی صورت پذیرد.

شایان ذکر است اگر چه اغلب افراد آلوده علایم بالینی نداشته یا علایم خفیفی دارند که با موفقیت درمان می شوند، لیکن در مواردی نیز به دنبال بروز علایم اسهال حاد آبکی شدید، این بیماری با مرگ و میر و ناتوانایی بالایی توأم بوده و می تواند در عرض چند ساعت منجر به مرگ شود. این شرایط در حالی است که با درمان صحیح و مناسب، میزان کشندگی بیماری حتی به کمتر از  یک درصد کاهش می یابد.

 راهنمای کشوری مراقبت و درمان بیماران مشکوک /مبتلا به وبا 

کد خبر 61244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =