به دنبال یک هم افزایی بین بخشی با سازمان بهزیستی هستیم

حمید طریفی حسینی معاون وزیرورییس آموزش و پرورش استثنایی کشور در بازدید از نمایشگاه بلاترین خدمت سازمان بهزیستی که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شده است گفت: به نظر می رسد ضرورت دارد تا از این دست کار ها در سطح کشور بصورت دایمی برگزار شود، چرا که می تواند ظرفیتی برای ارایه و معرفی دستاوردهای مددجویان در سطح کشوردر راستای اجتماعی سازی سازمان بهزیستی ایجادکند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، وی افزود: از طرفی وجود اینگونه نمایشگاهها می تواند در معرفی تولیدات و فروش محصولات جامعه هدف و توانمند سازی جامعه هدف موثر باشد تا به تدریج از چرخه حمایت سازمان خارج شوند.

به گفته حسینی، فراهم کردن فضای نمایشگاه می تواند در ایجاد انگیزه مددجویان و شناساندن محصولات آنها برای مردم جامعه نقش موثر داشته باشد .

وی با بیان اینکه استقبال خوبی از نمایشگاه شده است گفت: بهزیستی گروههای متعددی را تحت پوشش خود دارد که افراد دارای معلولیت یکی از همین گروهها است که در بین آنها کودکان استثنایی هم وجود دارد .بنابراین ما برنامه ها و ماموریتهای مشترکی با سازمان بهزیستی از جمله در حوزه غربالگری و تشخیص بیماریها و معلولیت ها،بخش توانبخشی و توانمند سازی افراد دارای معلولیت ،مشاوره و ... در  بخش کودک و دانش آموز استثنایی داریم.

معاون وزیر و رییس آموزش و پرورش استثنایی کشوردر ادامه تصریح کرد: در حال حاضر آن دسته از دانش آمورانی که توان حضور در مدرسه را دارند هم از خدمات سازمان آموزش و پرورش استثنایی استفاده می کنند و هم از خدمات سازمان بهزیستی، بنابراین تلاش ما این است که ماموریتهای دو سازمان را طوری هماهنگ کنیم تا یک هم افزایی بین بخشی اتفاق بیفتد .

وی خاطر نشان کرد:در حال حاضر ۱۴۲ هزار دانش آموز استثنایی داریم که برخی دارای معلولیت ذهنی هستند و بقیه نابینا، ناشنوا و معلول جسمی حرکتی هستند.

وی بابیان اینکه ۷ گروه تحت پوشش سازمان ما هستند گفت: ۴۲هزار نفر ازانها اختلال یاد گیری و ۲۰ هزار نفرکودک نابینا و ناشنوا و جسمی حرکتی هستند که در مدارس خاص تحصیل می کنند. ۶۰ هزار نفر هم کودکان  کم توان ذهنی هستند که براساس شرایط آنها آموزش های لازم ارایه و دریافت می کنند.

کد خبر 61094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =