پرسنل بهزیستی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد دیدار کردند

همزمان با چهل و دومین سال تاسیس بهزیستی پرسنل بهزیستی استان یزد با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد؛ در این دیدار آیت الله ناصری هدف از زندگی را رسیدن به کمال و رسیدن به خدا دانست و گفت:  همه موجودات در مسیر رسیدن به کمال هستند.

وی افزود: برای اینکه این هدف به منصه ظهور برسد ما باید بفهمیم که در زندگی چه باید بکنیم که به آن هدف برسیم.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: سبک زندگی را باید به گونه ای تنظیم کرد که به آن نقطه برسد  که به سوی خداست.

وی با بیان اینکه خداوند با فرستادن پیامبران  زمینه رسیدن به کمال را فراهم کرده است گفت: خداوند قرآن را به عنوان کتاب و راهنما فرستاده و پیامبران را به عنوان معلمین بشر و برای احیاء، ائمه را فرستاده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود:  ۱۲ نفر از معصومین که نمایندگان پیامبر و خدا روی زمین هستند فرستاده که ما را راهنمایی کنند و ما را به نقطه کمال برسانند.

وی با بیان اینکه خداوند بعد از امامت ولایت را قرار داده است، اظهار داشت: در هر جامعه ای رهبر و هدایت کننده ای برای

سلامت جامعه، حفظ جامعه، رشد جامعه، به کمال رساندن جامعه، حفظ وحدت جامعه و پیش بردن هدف زندگی و .... نقش مهمی را دارد.

آیت الله ناصری افزود: در حال حاضر امام زمان (عج) حجت خدا بر روی زمین است و در زمان غیبت جامعه باید تحت فرمان و رهبری کسی باشد.

وی خاطر نشان کرد: انتخاب رهبر آن قدر برای جامعه ارزش دارد که اگر انتخاب درستی صورت نگیرد همه جامعه به هم می خورد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد نیز ضمن تبریک فرارسیدن چهل و دومین سال تاسیس بهزیستی گفت: بهزیستی در سال 59

با توجه به اصل 21 و 29 قانون اساسی به همت شهید دکتر فیاض بخش تاسیس شد.

رضا ابهت تعداد پرسنل بهزیستی را  372 نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد 195 نفر زن و 177 نفر مرد هستند که تحصیلات  305 نفر آنها لیسانس و بالای لیسانس است.

وی اصلی ترین فعالیت بهزیستی را فعالیت های پیشگیرانه دانست و گفت: این فعالیت در راستای پیشگیری از معلولیت ها از جمله غربالگری بینایی و شنوایی، مشاوره ژنتیک، مشاوره خانواده در قالب مشاوره حضوری و صدای مشاور است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد خدمت به افراد دارای معلولیت را یکی دیگر از وظایف بهزیستی دانست و اظهار داشت: در حال حاضر 29هزار و 994 نفر معلول در استان تحت پوشش بهزیستی هستند که معیشت، اشتغال، مراقبت های خاص و مسائل درمانی آنها در قالب مراکز روزانه، شبانه، ویزیت در منزل ارائه می شود.

وی تعداد  زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این سازمان را 22هزار و 450 نفر ذکر کرد و گفت: تعداد 500 کودک بی سرپرست نیز تحت پوشش بهزیستی هستند.

ابهت با اشاره به اعتبارات خوب بهزیستی در در بحث اشتغال جامعه هدف گفت: سال گذشته و امسال اعتبارات خوبی داشته ایم و کسی نبوده که نیاز به تسهیلات اشتغال داشته باشد و سازمان نتواند جوابگوی آن باشد.

وی با اشاره به اهمیت سرفصل آسیب های اجتماعی  گفت: این وظیفه مهمی است که به عهده بهزیستی گذاشته شده است در واقع آسیب های اجتماعی یک سرفصل حیاتی و دغدغه مقام معظم رهبری است و نیازمند حمایت همه ادارات برای ساماندهی بهتر آن است.

کد خبر 60991

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد