خانه کوچک ذهنی دختران بالای 14 سال بهزیستی در یزد افتتاح شد

همزمان با چهل و دومین سال تاسیس بهزیستی خانه کوچک ذهنی(خفیف و متوسط)دختران بالای 14 سال تحت نظارت بهزیستی در یزد افتتاح شد.

همزمان با چهل و دومین سال تاسیس بهزیستی خانه کوچک ذهنی(خفیف و متوسط)دختران بالای 14 سال تحت نظارت بهزیستی در یزد افتتاح شد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان یزد در آیین افتتاح این خانه گفت: خانه کوچک ذهنی دختران با هدف ایجاد محیطی آرام و دلنشین همانند منزل خود افراد ویژه نگهداری کودکان ذهنی بالای 14 سال دختر دارای معلولیت متوسط و ضعیف با ظرفیت پذیرش 10 نفر راه اندازی شده است.

"محسن صباغی نژاد" در خصوص   تفاوت خانه‌های مراقبتی کوچک با مراکز تجمعی نگهداری شبانه‌روزی گفت: در خانه های مراقبتی کوچک انتظار می‌رود افراد در تمامی بخش‌های زندگی مشارکت کنند.  

وی با بیان اینکه حداکثر ۱۰ نفر که می‌توانند در یک خانه به صورت گروهی با حضور مراقبین مطمئن زندگی کنند، اظهار داشت: تفاوت خانه‌های مراقبتی کوچک با مراکز تجمعی نگهداری شبانه‌روزی در این است که افراد در این خانه‌ها در تمامی بخش‌های زندگی مشارکت دارند و به مرور بتوانند در جامعه نیز حضور فعال داشته باشند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان یزد افزود: این خانه‌ها علاوه بر برخورداری از اقدامات نگهداری، شرایطی را برای مقیمان فراهم می کند که از خدمات سطح جامعه نیز بتوانند بهره‌مند شوند و مانند سایر افراد جامعه به مدرسه، دانشگاه ، خرید و مواردی از این دست بروند.

وی خاطر نشان کرد: تلاش بهزیستی این است افرادی که در خانه‌های کوچک مراقبتی نگهداری می‌شوند به حداکثر توانایی و استقلال برسند.

گفتنی است؛ در این آیین مدیرکل و معاونین بهزیستی استان یزد حضور داشتند.

کد خبر 60987

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد