در رسانه| فقط ۱۰ درصد قانون جامع حمایت از حقوق توانخواهان اجرا شده

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: باید به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به عنوان یک قانون مترقی احترام گذاشته شود ولی متاسفانه بیش از ۱۰ درصد این قانون اجرا نشده است و حتی بسیاری از دستگاه‌ها اصلاً اطلاعی از این قانون ندارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، ولی الله نصر صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت چهل و دومین سالگرد تاسیس سازمان با اشاره به هفته بهزیستی، اظهار داشت: ما مطالبه‌گران مددجویان هستیم تا بتوانیم حق آنها را در طول سال مطالبه کنیم و اضافه کردن گروه‌های همیار که بتواند شغلی ایجاد کند از جمله برنامه‌های بهزیستی است و همچنین توسعه کمپ‌ها و مراکز نگهداری در دستور کار است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به رایگان کردن قبوض آب، برق و گاز مددجویان، گفت: آمار به اداره کل مربوطه انجام شده و تا آخر تیرماه تمام مددجویان بهزیستی از طریق سامانه ثبت نام شده از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

نصر افزود: گسترش اورژانس اجتماعی در شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های بهزیستی است و امسال قول به کارگیری نزدیک به 50 روانشناس و مددکار را به ویژه برای شهرستانهای محروم گرفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات کنونی مددجویان بهزیستی تامین اعتبار مسکن است و با توجه به رشد بی‌سابقه قیمت مسکن، هر روز و هر هفته افراد بسیاری به دلیل مشکلات مسکن به سازمان بهزیستی مراجعه می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان گسترش کمپ‌های ماده 15،  گفت: در حال حاضر 3 کمپ برای زنان در سطح استان داریم و همچنین ظرفیت خوبی در گسترش خانه‌های کودکان و نوجوانان داشتیم و تنها استانی هستیم که مرکز کودکان اعصاب و روان را در سطح کشور دارا هستیم.

نصر ادامه داد: با توجه به مسئولیت 11 دستگاه در آیین نامه سازماندهی کودکان کار و خیابانی با ظرفیتی که از طرف دادستانی ایجاد شده و تشکیل 5 کارگروه تخصصی، اقدامات خوبی در حال اجراست اما مهم‌ترین مشکل ما تکرار چرخه ورود کودکان کار اتباع خارجی به کار و خیابان است که همچنان لاینحل باقی مانده است.

وی تصریح کرد: استان اصفهان از جمله استان هایی است که دارای ظرفیت خیران و نیکوکاران است و در همه جا به یاری نیازمندان می‌رسد.

نصر افزود: باید به معلولان به عنوان یک شهروند عادی نگاه شود نه یک شهروند درجه دو و از آنجایی که این کار نیاز به فرهنگ سازی دارد باید در سطح جامعه تلاش شود تا این مشکلات مرتفع شود.

وی خاطرنشان کرد: باید به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به عنوان یک قانون مترقی احترام گذاشته شود ولی متاسفانه بیش از 10 درصد این قانون اجرا نشده است و حتی بسیاری از دستگاه‌ها اصلاً اطلاعی از این قانون ندارند، سر تیتر این قانون اشتغال، مسکن، مناسب سازی، رایگان شدن خطوط حمل و نقل و مستمری است که اجرا نشده و ما به عنوان مطالبه‌گر معلولان در پی اجرای این قانون هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه همچنان برای حمل و نقل معلولان مشکلاتی وجود دارد، گفت: در دوره‌های قبل مدیریت شهری اصفهان مصوبه‌ای برای حمل و نقل رایگان معلولان داشتیم که اجرا نشد هر چند اعتباری برای خرید 5 دستگاه ون مناسب‌سازی شده برای حمل و نقل معلولان تصویب شد اما در حال حاضر اتفاقی نیفتاده است.

نصر ادامه داد: سازمان بهزیستی با توجه به شعار سال برنامه‌ای برای توانمندسازی جامعه هدف در نظر دارد که در سال جاری اعتبارات تبصره 18 نیز به سر جمع اعتبارات اشتغالزایی بهزیستی اضافه شده و در حال حاضر پشت نوبتی ارائه خدمات به زنان فاقد سرپرست موثر صفر است ولی در حوزه توانبخشی همچنان با مشکلاتی مواجه هستیم.

کد خبر 60984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد