در رسانه| غربالگری بینایی ۱۱۷ هزار کودک در اصفهان

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان گفت: غربالگری بینایی ۱۱۷ هزار و ۲۶۵ نفر کودک در استان سال گذشته انجام شد که ازاین تعداد ۲۷ نفر برای درمان با هزینه بهزیستی به چشم پزشکی معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به نقل از  مهر، علی‌اکبر ابراهیمی ظهر پنجشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، اظهار داشت: غربالگری چشم ۱۱۷ هزار و ۲۵۶ نفر کودک در استان اصفهان در سال گذشته انجام شد که از این تعداد ۷۷۲ نفر مشکوک به مشکلات بینایی بودند و به مرحله دوم بینایی سنجی ارجاع و در نهایت ۲۷ کودک به چشم پزشکی معرفی شدند که بهزیستی هزینه ویزیت و عینک را می‌پردازد.‌

وی ادامه داد: در حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا ۶ سال در ۲۵۶ پایگاه غیردائم و ۲۹ پایگاه دائم در سراسر استان انجام می‌شود.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه سال جاری غربالگری بینایی ۲۵۰ هزار نفر کودک سه تا ۶ ساله استان را در دستور کار داریم، افزود: پایگاه‌های بینایی سنجی در تمامی مراکز و ادارات بهزیستی سراسر استان فعال است‌.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در سال گذشته غربالگری ناشنوایی حدود ۵۱ هزار نفر کودکان زیر سه سال انجام شد، ادامه داد: از این تعداد ۲۱ نفر مشکوک به مشکلات شنوایی بودند.‌

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه ۲۵ مرکز غیر دولتی مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج در سطح استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای افراد دارای معلولیت تمام هزینه مشاوره ژنتیک توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در قالب برنامه آگاه‌سازی دوره سالمندی، سال گذشته بر حسب اعتبارات به ۹۵۰ نفر سالمند آموزش داده شد، اضافه کرد: رسالت سازمان بهزیستی سلامت و مسئولیت اجتماعی است.‌

ابراهیمی هر یک دلار که صرف پیشگیری می‌شود ۶۵ دلار از ذخیره می‌کند، تصریح کرد: بهزیستی در حوزه پیشگیری در چهار سطح بررسی علل، پیشگیری اولیه، پیشگیری ثانویه و پیشگیری ثالث فعالیت می‌کند و چهار چوب منطقی دارد اگر مأموریت‌ها به خوب انجام نمی‌شود به دلیل کمبود منابع مالی است.

۱۰ هزار زن سرپرست خانوار در اصفهان تحت حمایت بهزیستی

همچنین عبدالرضا اسماعیلی معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان در این نشست خبری با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی استان قرار دارند، اظهار داشت: پرونده ۱۷۰۰ نفر از این‌ها مربوط به زنان دارای فرزند چند قلو است.

وی با اشاره به اینکه عمده ترین حمایت بهزیستی از زنان سرپرست خانوار در زمینه پرداخت مستمری، هزینه‌های تحصیلی فرزندان و توانمند سازی آنان است، افزود: تشکیل گروه‌های همیار و بیمه زنان سرپرست خانوار از جمله اقدامات برای توانمندسازی زنان است تا از مزایای بازنشستگی نیز استفاده کنند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: گروه‌های همیار توانمندسازی با حضور سه تا هفت نفر از زنان سرپرست خانواره تشکیل می‌شود و سرمایه اولیه ۹۰ میلیون تومان بلاعوض در اختیار آنان برای اشتغال زایی قرار می‌گیرد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه وام ۱۰۰ میلیون تومانی خود اشتغالی نیز به زنان سرپرست خانوار ارائه می‌شود و به ازای هر نیروی کار نیز همین مبلغ تعلق می‌گیرد، ابراز داشت: هدف از ارائه این تسهیلات به زنان سرپرست خانوار توانمندسازی این قشر است.

وی با بیان اینکه ۴۰ خانه برای نگهداری کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست در سطح استان وجود دارد، افزود: این خانه‌ها شامل شیرخوارگاه تا خانه سالمند است که وظیفه نگهداری ۵۰۰ نفر را دارد.

اسماعیلی ابراز داشت: سال گذشته اعطای فرزندخواندگی ۴۵ کودک به صورت موقت و ۷۳ کودک طی مراحل قانونی به صورت دائم در استان اصفهان انجام شد.‌

کد خبر 60966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد