توزیع اعتبارات پیشگیری از اعتیاد باید با مدیریت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان باشد

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی از ناهماهنگی دستگاه‌های عضو کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان انتقاد کرد.

به گفته غلامحسین دلبری، به جهت توزیع کشوری اعتبارات مربوطه به دستگاه‌های عضو، امکان پاسخ‌گو کردن دستگاه‌ها نسبت به عملکرد آنها در زمینه پیشگیری از اعتیاد وجود ندارد.
وی صبح امروز در جلسه نشست هم‌اندیشی منطقه‌ای دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های منطقه یک کشور ضمن اشاره به ضرورت تجمیع و مدیریت اعتبارات پیشگیری از اعتیاد گفت: پیشنهاد ما این است که اعتبارات این حوزه حتی اگر به صورت دستگاهی توزیع می‌شود مدیریت آن با کمیته فرهنگی پیشگیری باشد تا بتوانیم بر برنامه‌ها و اولویت‌ها نظارت داشته باشیم.
دلبری گفت: همچنین به خاطر اینکه مصوبات کمیته‌های فرهنگی پیشگیری به صورت استانی است شهرستان‌ها از این مصوبات اطلاعی ندارند و یا الزامی به اجرا در خود نمی‌بینند.
وی افزود:‌ لذا پیشنهاد و درخواست ما این است که این مصوبات از طریق رؤسای شوراهای هماهنگی به فرمانداران شهرستان‌های تابعه استان ابلاغ گردد تا دستگاه‌ها ملزم به اجرا و همکاری با بهزیستی باشند.
معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی با یادآوری اینکه خوشبختانه خیرین در حوزه درمان اعتیاد استان ورود خوبی داشته‌اند گفت: متأسفانه هنوز این توفیق در حوزه پیشگیری حاصل نشده و در حال رایزنی و جلسات مفاهمه و هم‌اندیشی با نمایندگان تشکل‌های خیریه در استان هستیم تا این عزیزان به حوزه پیشگیری هم ورود مؤثر داشته باشند چون اعتبارات پیشگیری  دولت برای پوشش کل جامعه هدف کافی نیست.
دلبری همچنین از اجرای طرح‌های پیشگیرانه در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌ای مشهد توسط این نهاد خبر داد و گفت: ده‌ها کارگاه آموزشی در مناطق ۱۳ گانه شهری با همکاری شهرداری مشهد در زمینه‌های پیشگیری از آسیب‌ها و پیشگیری از اعتیاد برگزار گردیده و ضمن آن در خصوص حمایت‌های اجتماعی روانی برای افراد حادثه‌دیده نیز آموزش‌های خوبی به مخاطبان داده شده است.
وی ادامه داد: این کارگاه‌ها در ۹۰ محله در مشهد اجرایی شده است.
وی افزود: همچنین طرح غربالگری اضطراب برای کودکان و نوجوانان خانواده‌های آسیب‌دیده از اعتیاد در دو سطح کودکان و نوجوانان برگزار گردیده است.
دلبری از آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد برای کارکنان بسیاری از دستگاه‌های اجرایی استان توسط کارشناسان بهزیستی هم اطلاع داد و گفت: صدها نفر از کارکنان این بخش‌ها در کارگاه‌ها شرکت کرده‌اند.

کد خبر 60711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد