برگزاری شورای فرهنگی بهزیستی استان به ریاست دکتر منطقی

مدیرکل بهزیستی استان سمنان : باید جاذبه های غدیر را به جوانان امروز بشناسیم تا خود را با حقیقت غدیر همسو نمایند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، جلسه شورای فرهنگی اداره کل بهزیستی استان سمنان در بمناسبت دهه ولایت و امامت به ریاست مدیر کل و با حضور معاونین و روسای ستادی برگزار شد.

دکتر منطقی در ابتدا ضمن تبریک فرا رسیدن دهه امامت و ولایت و تقدیر از زحمات و تلاش های همکاران بهزیستی استان سمنان به ویژه اعضای شورای فرهنگی گفت : عید قربان، یادآور زیباترین نمونه تعبد انسان در برابر خداوند متعال است. قربان عید شادمانه ای است که چون حُسن ختامی زیبا، در پایان غزل معرفت حج آمده و به آن شکوهی بی کران بخشیده و عید غدیر، نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه‌ داران امامت است.

 

مدیر کل بهزیستی  استان ضمن گرامیداشت تقارن هفته بهزیستی و عید غدیر افزود : باید تلاش کنیم  نهایت استفاده از این تقارن را داشته  و این هفته رنگ و بوی عید غدیر بگیرد چرا که فرهنگ سازی برای عید غدیر باید جدی گرفته شود و  علاقمندان به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع)  باید در این زمینه ایفای نقش کنند.

وی ادامه داد : باید تلاش شود برنامه های ما در هفته بهزیستی دارای خروجی و نتیجه محور باشد. از آنجا که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در مسأله غدیر حقایق بسیاری نهفته است و اهمیت عید سعید غدیر به عنوان برترین عید ها به این دلیل است که متضمن ولایت الله  وجود مقدس و شخصیت ممتاز امیر مؤمنان علی (ع) در قلمرو نفس انسانی و جامعه بشری به عنوان امام و پیشوا برترین الگو و نمونه است.

 

منطقی خاطر نشان کرد : غدیر؛ نشانه ای از تفکری است که از تداوم خط نبوت حکایت دارد. در غدیر، عترت، همتای قرآن معرفی می شود. بنابراین شناخت غدیر، شناخت امامت، ولایت و رسالت آن، معرفی اساسی ترین عنصر اسلام به مردم است. باید  جاذبه های غدیر را به  جوانان امروز  بشناسیم تا خود را با حقیقت غدیر همسو نمایند . لذا دغدغه ما در برنامه ریزی و چیدمان هفته بهزیستی میتواند شناخت  معرفت و  خصوصیات اخلاقی و اجتماعی حضرت علی (ع) به جوانان و نوجوانان به ویژه جامعه هدف باشد. همچنین ایشان اشاره به اربعین حسینی و برنامه ریزی سازمان  بهزیستی برای این ایام داشتند.

در ادامه دبیر شورای فرهنگی به معرفی برنامه های فرهنگی در هفته ولایت پرداخته و پس از بحث و تبادل نظر در این خصوص مصوباتی به تصویب اعضاء رسید.

کد خبر 60580

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد