مهمترین کلید اشتغال کسب «مهارت» است

رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم تجلیل از مدال‌آوران ناشنوا و کم‌شنوا در بیست و چهارمین دوره المپیک ۲۰۲۱ برزیل با بیان اینکه مهمترین کلید اشتغال کسب «مهارت» است، گفت: استعدادیابی در سازمان بهزیستی کشور کلید خورده است امیدواریم با برخی از افراد که بازوی بهزیستی در امور ورزش هستند، حداکثر بهره‌وری را داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، مراسم تجلیل از مدال‌آوران ناشنوا و کم‌شنوا در بیست و چهارمین دوره المپیک ۲۰۲۱ برزیل با حضور «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور، «سمانه زمانی» مدیرکل بهزیستی استان تهران، «مهران تیشه‌گران» رئیس فدراسیون ناشنوایان، «آرش میراسماعیلی» رئیس فدراسیون جودو، «طباطبایی» رئیس فدراسیون کاراته، «غلامرضا نوروزی» رئیس فدراسیون پزشکی و ورزشی، «پرگر» رئیس کنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا، نماینده یونیسف در ایران، نماینده صندوق جمعیت ملل متحد و اقیانوسیه و «مجید مجیدی» کارگردان سینما و تلویزیون در سالن آمفی‌تئاتر باغ کتاب برگزار شد.

در این مراسم «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور، با بیان اینکه کاروان ناشنوایان و کم‌شنوایان ایران با توجه به محدودیت‌هایشان رتبه سوم در بیست و چهارمین دوره المپیک ۲۰۲۱ برزیل کسب کردند، گفت: در این نشست تلفیقی افتخار داریم که درباره محدودیت کم‌شنوایی و ناشنوایی صحبت کنیم و مدال‌آوران و افتخارآفرینان به عنوان یک اسوه از آنها یاد می‌شود و باید قدردان پدران و مادرانی باشیم که علی‌رغم محدودیت‌ها تلاش می‌کنند تا فرزندان خود را به بالندگی برسانند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: حضور شما ورزشکاران ناشنوا در میادین بین‌المللی و کسب جایگاه قهرمانی در این آوردگاه مایه غرور و افتخار شده است؛ شما عزیزان الگویی خلق کردید که در کنار مدال‌آوری، امیدآفرینی را بین خانواده‌های ناشنوا و کم‌شنوا تسری بخشیدید.

وی با بیان اینکه امروز سازمان بهزیستی کشور در کنار وظایف اصلی خود در راستای تکریم و بزرگداشت این افراد خود را موظف به ترویج چنین الگویی می‌داند، تصریح کرد: تک تک شما ورزشکاران می توانید نمونه‌ای برای نوجوانان و جوانان باشید که با اراده قوی تمام محدودیت‌های ظاهری را فراتر از انتظار در سکوهای افتخار ترسیم کنند.

قادری با مرور اقدامات سازمان بهزیستی کشور در حوزه معلولیت شنوایی، اذغان کرد: در حوزه شنیداری غربالگری شنوایی کودکان را در دستور کار داریم و در حال حاضر به پوشش بالای ۹۰ درصد رسیدیم؛ همچنین درخصوص کاشت حلزون با وجود تحریم‌های سخت در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان در حال پیگیری هستیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور موضوع اشتغال کم‌شنوا و ناشنوایان جزء برنامه‌های اساسی برشمرد و گفت: این موضوع به صورت جدی در کنار مطالبه‌گری خود درخصوص کسب سهمیه‌های اشتغال دولتی و بخش عمومی در قالب راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها و فرآیند مهارت‌افزایی و اشتغال‌آفرینی طریق شبکه‌های حقیقی و حقوقی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه مهمترین کلید اشتغال کسب «مهارت» است در پایان یادآور شد: لذا باید ایجاد و شروع یک باشگاه مهارت و استعدادیابی در کشور داشته باشیم؛ البته استعدادیابی در سازمان بهزیستی کشور کلید خورده است امیدواریم با برخی از افراد که بازوی سازمان بهزیستی در امور ورزش هستند، حداکثر بهره‌وری را در بهزیستی داشته باشیم.

یادآوری می‌شود؛ در حاشیه تجلیل از مدال‌آوران ناشنوا و کم‌شنوا در بیست و چهارمین دوره المپیک ۲۰۲۱ برزیل «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور از خانواده تنها شهید ناشنوا جنگ تحمیلی ۸ سال دفاع مقدس «عبدالمطلب اکبری» تقدیر و تجلیل کرد.

کد خبر 60296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =