۵۸۰ موسسه در حوزه های پیشگیرانه فعالیت می کنند

مدیرکل بهزیستی استان یزد از رشد ۱.۲ درصدی طلاق در چهار ماهه ی اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد.

"رضا ابهت"  در جلسه ی ستاد امر به معروف و نهی از منکر بهزیستی گفت: مبحث طلاق دغدغه ی اصلی ذهن ما و تمام مسئولین نظام است و این رشد نگران کننده است.

وی با اشاره به دو شرح وظیفه بسیار مهم بهزیستی در بخش حمایتی و پیشگیرانه گفت: در بحث حمایتی سه گروه افراد از طرف مجموعه سازمان بهزیستی حمایت می شوند که یک گروه خاص سازمان بهزیستی هست و دو گروه دیگر با کمیته امداد مشترک می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در ادامه افزود: در بحث معلولین که خاص مجموعه ی بهزیستی هست ۲۹ هزار و ۹۹۵ نفر در  سامانه ثبت شده اند که صفر تا صد خدماتی که برای زندگی نیاز دارند از جمله مسکن، اشتغال، معیشت، درمان و ... را از بهزیستی مطالبه می کنند. و در دو گروه زنان بی سرپرست و ایتام تقریباً بحثی مشابه کمیته ی امداد حضرت امام را داریم.

وی ارتباط تنگاتنگ امر به معروف و نهی از منکر با شرح وظیفه ی بهزیستی در مباحث پیشگیری را یادآور شد و گفت: دو مقوله ی پیشگیری از معلولیت ها و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ساماندهی آسیب های اجتماعی دغدغه ی اصلی ذهن مردم، مسئولین نظام و به ویژه مقام معظم رهبری است.

"رضا ابهت" خاطرنشان کرد: از بین موارد آسیب اجتماعی از جمله کودکان کار و خیابانی، اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و فضای مجازی ۳ مورد کودکان کار و خیابانی، اعتیاد و طلاق جزء شرح وظایف بهزیستی است.

وی با بیان اینکه الگوهای رفتاری مناسب و خوبی باید از سوی نظام مشخص شود تا سازمان بهزیستی به عنوان متولی اصلی آسیب های اجتماعی بتواند در این راستا اقدام نماید، اظهار داشت: کار کردن در سرفصل خانواده و بعضی مضامین، اصول دین ماست و در واقع جزء ستون هایی است که دین ما به آن اتکا کافی و لازم را دارد.

این مقام مسئول خواستار ارزش گذاری بیشتر در شیوه زندگی رضوی و مهدوی شد و اظهار داشت: مجموعه بهزیستی این آمادگی و توانایی را دارد تا با کمک ۵۸۰ موسسه همسو با بهزیستی در سرفصل های پیشگیرانه کار کند.

گفتنی است؛ در این نشست طی حکمی از سوی آیت الله ناصری نماینده ولی وفقیه در استان و امام جمعه یزد، مدیرکل بهزیستی استان یزد به عنوان رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر بهزیستی استان یزد منصوب شد.

کد خبر 60202

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد