روان‌سازی مسیر اشتغال زنان سرپرست خانوار با گروه همیار

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: ظرفیت‌سازی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت‌پوشش از طریق اجرای برنامه گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار یکی از طرح‌های مهم سازمان است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از پایگاه خبری آتیه آنلاین، فاطمه ارزانیان در معرفی اقدامات توانمندسازی زنان سالخورده ناتوان و فرزندان‌آنها بیان کرد: پرداخت وام خوداشتغالی، کاریابی، معرفی به مراکز فنی‌حرفه‌ای، معافیت سربازی و پرداخت شهریه دانشجویی از جمله تسهیلات سازمان به زنان سالخورده و فرزندان آنها است.

✔️فعالیت ۲۰ گروه همیار
ارزانیان بااشاره به اینکه ۲۰ گروه همیار در استان تهران فعالیت دارند، افزود: این گروه‌ها طبق دستورالعمل ۵ تا ۷ نفر از زنان سرپرست خانوار در زمینه‌های مختلف از جمله خیاطی، قالی‌بافی، تهیه و تولید محصولات خانگی، آرایشگری، تولید کالای خواب و تولید کفش فعالیت دارند را مورد حمایت قرار می‌دهند.

وی در معرفی حمایت‌های سازمان در راستای تسهیلگری‌ اشتغال‌زنان سرپرست‌ خانوار گفت: اعطای‌کمک هزینه آماده‌سازی شغلی به زنان سرپرست، تشکیل و راه‌اندازی و توسعه گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار و پرداخت وام اشتغال بخشی از اقدامات بهزیستی در جهت روان‌سازی مسیر اشتغال زنان سرپرست خانوار است.

ارزانیان ادامه داد: در طرح گروه خودیار، زنان سرپرست خانوار مانند سایر اعضای گروه براساس میزان پس‌انداز در صندوق‌های داخلی پس‌از گذشت حداقل سه ماه، وام دریافت می‌کنند، وام‌های بانکی پس از اعتبارسنجی گروه توسط کارشناس موسسه پرداخت می‌شود.

✔️طرح‌هایی در جهت‌توانمندسازی افراد تحت‌پوشش
وی بااشاره به رویکرد سازمان در جهت توانمندسازی فرزندان بالای ۱۸ سال تحت پوشش عنوان کرد: سازمان همواره توانمند سازی فرزندان را در ابعاد روان‌شناختی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و...  را در دستور کار دارد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران اضافه کرد: آموزش مهارت‌های زندگی و روان‌شناختی، ‌تعالیم دینی، فنی وحرفه‌ای، مدیریت مالی، آشنایی باحقوق شهروندی، مهارت مربوط به اسکان و...، رایانه و اعزام نیروهای انسانی به منازل خانواده‌های تحت‌پوشش به منظور ارائه خدمات تخصصی به فرزندان از مهم‌ترین اقدامات سازمان در راستای توانمندسازی فرزندان تحت‌پوشش است.  

✔️تحقق اجرای طرح بیمه درمانی و عمر مددجویان
ارزانیان گفت: تمام فرزندان در مراکز شبه خانواده دارای بیمه‌درمانی هستند و در جهت تامین‌آتیه نیز اقداماتی در زمینه بیمه عمر آنها انجام شده است.

وی باتاکید بر رویکرد سازمان در جهت مستقل‌شدن فرزندان تحت پوشش، افزود: تمام‌تلاش همکاران بهزیستی در جهت استقلال، ایجاد اشتغال پایدار و استفاده از خدمات بیمه‌ای شغل موردنظر در سنین بالای ۱۸ سال است. تا زمان عدم اطمینان از استقلال فرزندان هدایت آنها به زندگی مستقل صورت نمی‌گیرد.  

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با اشاره به پرداخت کمک هزینه تهیه و تامین مسکن به فرزندان واجد شرایط در سال۱۴۰۰، افزود: تلاش سازمان همواره در جهت حمایت از مددجویان است و به همین جهت در حد ظرفیت‌های قانونی تعریف شده این مهم را در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهد.

کد خبر 60075

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد