مشکلات ارتباطی ناشنوایان تسهیل می‌شود

با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین انجمن خیریه درمانی حضرت ابوالفضل(ع) و انجمن خانواده ناشنوایان استان اصفهان و برای نخستین بار در ایران مترجمان زبان اشاره در مرکز درمانی مستقر شدند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، مدیر عامل انجمن خانواده ناشنوایان با اعلام این خبر گفت: یکی از مشکلات اساسی جامعه ناشنوایان و کم شنوایان مشکل ارتباطی است،  طبق قانون حمایت از حقوق معلولان و کنوانسیون افراد دارای معلولیت دسترسی به مترجم زبان اشاره از حقوق این قشر است و دولت‌های عضو کنوانسیون که شامل ایران هم می شود موظف هستند در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

آیگین عباسی افزود: خوشبختانه با تشکیل شبکه ملی افراد دارای معلولیت شنوایی و پیگیری‌های مستمر، سازمان بهزیستی، اجرایی کردن طرح تربیت و اعزام مترجم زبان اشاره را پذیرفت که با اعتباری هرچند ناچیز گام نخست آن برداشته شد.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌هایی که توسط انجمن خانواده ناشنوایان داشتیم بیشترین مشکل ارتباطی ناشنوایان در مراکز درمانی بود بر همین اساس با برگزاری جلسات مختلف با مجموعه مدیریت خیریه درمانی حضرت ابوالفضل(ع) که دارای مجهز ترین و به روزترین دستگاه‌های پزشکی می‌باشد و موافقت با درخواست انجمن خانواده ناشنوایان، این خیریه نخستین مرکز درمانی در ایران بود که نسبت به استقرار مترجم زبان اشاره اقدام نمود.

عباسی یادآور شد: این طرح سبب تسهیل در ارتباط بین پزشکان، کادر درمانی و  بیماران ناشنوا و کم شنوا می‌شود.

مدیرعامل انجمن خانواده ناشنوایان ابراز امیدواری کرد:  امید است این اقدام الگویی برای سایر استانها باشد تا شاهد کاهش مشکلات ناشنوایان در مراکز درمانی و غیره باشیم.

به گزارش روابط عمومی این آئین با حضور؛ مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری اصفهان، مدیرکل و معاون پشتیبانی بهزیستی استان اصفهان، اعضای هیئت امنای انجمن خانواده ناشنوایان و مدیرعامل و مجموعه مدیریت مرکز درمانی خیریه حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد.

کد خبر 60064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد