مشکلات مددجویان تا حصول نتیجه قطعی پیگیری می‌شود

رئیس ستاد پذیرش و هماهنگی سازمان بهزیستی کشور در سفر به شهرستان چناران، با فرماندار و دادستان این شهر دیدار و در میز خدمت با حضور مقامات شهرستان و بهزیستی، به خواسته‌های مددجویان پاسخ داد.

محمد مهدی امیری روز گذشته به همراه رئیس اداره پذیرش و هماهنگی بهزیستی خراسان رضوی به شهرستان چناران رفت و در اولین برنامه‌ی این سفر با کارکنان بهزیستی دیدار داشت.
امیری در بهزیستی شهرستان به بررسی پرونده‌ها و وضعیت خدمات به مددجویان پرداخت و موضوعات مختلف همچون اشتغال، توانبخشی، مسکن و وضعیت کلی شهرستان را مورد بررسی قرار داد.
وی بر بالا بردن سواد سازمانی کارکنان تأکید کرد و گفت: باید کارکنان بخش‌های تخصصی از اطلاعات سایر حوزه‌ها آگاهی داشته باشند تا در صورت نبودن یکی از کارشناسان، مددجو سرگردان نشود و پاسخ لازم را دریافت کند.
وی با اشاره به فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه‌ی دشمنان بر مددجویان گفت: با این وضعیت، بهتر است تمام تلاش و کوشش‌مان را برا تکریم و احترام مددجویان متمرکز نموده و حتی اگر اعتبارات و امکانات نداریم در جهت اقناع مددجویان تلاش کنیم.
امیری ضمن تأکید بر پاسخگویی مناسب به مددجویان، مدیریت مورد را مورد توجه قرار داد و گفت: باید مشکلات مددجو و خانواده‌اش به صورت جامع مورد بررسی قرار گرفته و تا حصول نتیجه، پیگیری شود.
دیدار با فرماندار چناران
در این دیدار فرماندار چناران از برنامه‌ها و اقدامات اجتماعی بهزیستی تقدیر کرد و از امیری خواست سازمان بهزیستی توجه بیشتری به چناران مبذول دارد.
محسن مهابادی کارکنان بهزیستی را فرشتگانی دانست که به فریاد افراد مظلوم می‌رسد که توسط قهر اجتماعی، از زندگی سالم و راحت فاصله گرفته‌اند.
وی گفت: چناران به جهت نزدیکی به مشهد، رفته رفته به حاشیه‌ی این کلان‌شهر تبدیل می‌شود و طبعا آسیب‌ها و مشکلاتی را دارد که نیازمند توجه بیشتر نهادهای حمایتی و اجتماعی می‌باشد.
وی ضمن قدردانی از خدمات بهزیستی شهرستان گفت: هر وقت به صورت سر زده به بهزیستی رفتیم دیدیم مراجعین زیادی هستند و این امر نشان می‌دهد که بهزیستی پر مراجع و پرکار است و نیاز به حمایت دارد.
رئیس ستاد پذیرش و هماهنگی بهزیستی کشور در این دیدار ضمن تقدیر از فرماندار شهرستان به جهت آنچه وی اشراف بر مسائل اجتماعی و وظایف و خدمات بهزیستی عنوان کرد گفت: خوشحال هستیم که فرماندار شهرستان تا این حد به مسائل بهزیستی و مددجویان اشراف دارد و در حل مشکلات آنان بهزیستی را یاری می‌کند.
امیری یادآور شد: با توجه به شرایط خاص جامعه و امکانات محدود دولت، باید از همیاری اجتماعی و ظرفیت‌های خیریه‌ی شهرستان برای برآوردن نیازهای مددجویان بهره‌برداری شود.
توانمندسازی، اولویت برنامه‌های بهزیستی
وی با تأکید بر اینکه امروز نیاز مددجویان از معیشت و سبد غذایی به نیازهای اساسی‌تری مانند مسکن و اشتغال تغییر یافته است گفت: ما نگاه توانمندسازی داریم و به استقلال و توانایی مددجویان اهمیت زیادی می‌دهیم.
وی با تأکید بر اینکه توجه به شهرستان‌های خاص از جمله چناران، از اولویت‌های بهزیستی است از فرمانداری شهرستان خواست در جهت پای کار آوردن ظرفیت‌های نیکوکارانه شهرستان به سمت بهزیستی، توجه ویژه‌ای داشته باشد.
امیری همچنین از تفویض اختیار و منابع به استان‌ها در جهت رفع نیاز مددجویان خبر داد و گفت: هر اندازه بتوانیم نیاز مددجو را در شهرستان محل زندگی‌اش تأمین کنیم بهتر است و به همین جهت، حداکثر توان و اختیار به استان تفویض شده است.
شرکت در میز خدمت در مسجد امام رضای چناران برنامه‌ی بعدی امیری بود که در آن ۳۴ نفر از مددجویان و اعضای خانواده‌هایشان، مشکلات خود را با این مسؤول در میان گذاشتند.
این میز خدمت با حضور مسؤولان شهرستان، مدیران بهزیستی استان و شهرستان و مددجویان برگزار گردید و بیش از یک ساعت و نیم به طول انجامید.
امیری ضمن رسیدگی به مسائل مطروحه مددجویان و تخصیص ۱۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی به بهزیستی شهرستان برای رفع نیازهای ضروری آنان گفت: تمام موارد مطروحه مددجویان را تا حصول نتیجه قطعی و پاسخ دقیق و شفاف به مددجو پیگیری می‌کنیم.
در پایان این مراسم، لوح تقدیر سازمان بهزیستی به خانم فاطمه آزاد، رئیس بهزیستی شهرستان اهدا گردید و سپس نماز مغرب و عشا با حضور مسؤولان شهرستان در همین مسجد اقامه گردید.
جلسه با مراکز مثبت و دیدار با فرزندان فدک
پس از نماز، نوبت به جلسه امیری با مدیران و مسؤولان فنی سه مرکز مثبت زندگی در این شهرستان رسید که طی آن مراکز مثبت زندگی، مشکلات و چالش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود را مطرح و چاره‌جویی کردند.
حضور مقامات شهرستان و رئیس ستاد پذیرش و هماهنگی بهزیستی کشور در خانه فرزندان فدک، برنامه‌ی بعدی این سفر بود.
در این برنامه موارد و چالش‌های مراکز فرزندان همچون عدم کفایت یارانه‌ها با توجه به افزایش هزینه‌های آنها، ترخیص مددجویان، اردوها، برنامه‌های تربیتی و فرهنگی و همچنین شامل‌سازی مراکز اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین دادستان چناران در این نشست ضمن تقدیر از فعالیت‌های بهزیستی برای حل مشکلات مددجویان، اعلام آمادگی کرد.
احمد عارفی‌نیا خواستار پذیرش فرزندان هر استان در همان استان شد و گفت: در صورتی که فرزندان به صورت بومی پذیرش شوند امکان ملاقات آنها با خانواده‌ها و بستگان‌شان فراهم و شرایط تربیتی و روانی آنها وضعیت بهتری خواهد داشت.
رئیس ستاد پذیرش و هماهنگی بهزیستی کشور پیشنهاد برگزاری شورای معاونین بهزیستی استان در چناران را مطرح کرد و گفت: تمام موارد مطروحه توسط آقای دادستان و مسؤولان شهرستان از طریق استان تا حصول نتیجه قطعی پیگیری می‌شود.
سپس فرزندان مرکز فدک که شامل ۲۰ دختر هستند سرود سلام فرمانده را اجرا کردند که مورد استقبال مسؤولین شهرستان قرار گرفت و باعث شد از کودکان و مربیان مرکز، تقدیر و تجلیل شود.

کد خبر 59945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد