امیدآفرینی، نیاز امروز جامعه و رسالت بسیج است

مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور توسعه و برنامه‌ریزی، اخلاص و مردمی‌بودن را دو صفت ممیزه بسیج در سازمان بهزیستی توصیف کرد

سید محمد جواد حسینی که ظهر امروز در اختتامیه هفتمین گردهمایی علمی کاربردی فرماندهان پایگاه‌های بسیج بهزیستی استان‌های کشور سخن می‌گفت اخلاص را اولویت در عمل بسیجیان بهزیستی برشمرد و گفت: نبود نیت خالص و قربتا الی اله و عمل با هدف غیر الهی، قتلگاه تفکر بسیجی است.
وی ادامه داد: تفکر بسیجی باید در تمام ارکان و سطوح سازمان رسوخ کند و همه با نیت الهی و با اخلاص کامل، در خدمت مددجویان باشند.
حسینی مردمی بودن را دومین شاخصه‌ی مهم بسیج در بهزیستی عنوان کرد و گفت: بهزیستی به جهت منابع و نیروی انسانی، محدویت‌هایی برای پاسخگویی به نیازهای مددجویان دارد و مردمی‌سازی، در سازمان بهزیستی یک ضرورت است.
وی محدود شدن به مناسبت‌ها، ایام و مراسمات خاص را یکی از چالش‌ها و آسیب‌های بسیج دانست و گفت: بسیج تنها نهاد اجتماعی است که با عملکرد مبتنی بر ولایت، مردمی باقی مانده است.
وی خاطر نشان کرد: بسیج باید ارتباط خودش با نهادهای مردمی را تعریف کرده و در گروه‌های داوطلب و همیار بهزیستی نماینده داشته باشد.
مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بسیاری از شهروندان حتی خیلی از دوستانی که در سایر تشکل‌های بسیجی هستند بهزیستی را نمی‌شناسند و به خدمات وسیع این سازمان آشنا نیستند که این وظیفه بسیج است.
وی همچنین دمیدن نور امید در دل‌های کارکنان و مددجویان را وظیفه‌ی دیگر بسیج عنوان کرد و گفت: ما سفر راهیان نور را سفر به سرزمین امید نامگذاری کردیم چون معتقدیم در هیچ کجای سیره شهدا از ناامیدی و یأس خبری نیست و هر چه هست نور امید به آینده است.
وی گفت: در حالی که رسانه‌های دشمن سعی در بزرگ‌نمایی نقاط ضعف ما دارند امیدآفرینی، نیاز امروز جامعه و رسالت بسیج است و بسیج باید پیشرو این امر باشد.

کد خبر 59899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد