کار در بهزیستی بدون تفکر بسیجی بسیار دشوار است

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در مراسم آغاز هفتمین گردهمایی فرماندهان پایگاه‌های بسیج بهزیستی استان‌های کشور گفت: کار در بهزیستی بدون تفکر بسیجی بسیار دشوار و بلکه محال است.

مسعود فیروزی افزود: بهزیستی با ۶۰ وظیفه خطیر و ۱۵۰ فعالیت گسترده در زمینه‌های مختلف و با این وسعت جامعه‌ی هدف، اگر دارای تفکر بسیجی نباشد نمی‌تواند کار را پیش ببرد و به این ولی‌نعمتان انقلاب، خدمت کند.

وی ضمن اشاره به ساختار بسیج در کشور گفت: غربی‌ها در تحلیل ساختار بسیج درمانده‌اند و آن را منحصر به فرد توصیف می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به یک مقاله تحقیقی در یکی  از دانشگاه‌های بزرگ امریکا در خصوص ساختار بسیج گفت: ما در تحلیل خودمان، مسائل را از دریچه ایمان و تعالیم دینی می‌بینیم و تحلیل می‌کنیم اما آنها که از نگاه مادی و غیر الهی به این ساختار می‌نگرند قادر به تحلیل نیستند چون بسیج، تمام برهه‌ها و بزنگاه‌های انقلاب را با حضور خویش بیمه کرده است.

فیروزی با یادآوری تاریخ دفاع مقدس و نقش بسیج در پیشبرد آن گفت: این وعده خداوند است که هر جا به صورت جدی، دین در خطر قرار بگیرد، خداوند از دین محافظت می‌کند و بسیج، همین نقش را در مقاطع مختلف انقلاب و نظام برعهده داشته است.

وی با تأکید بر اینکه نخبگان دانشگاهی غرب به فکر الگو گرفتن از بسیج در ساختارهای نظامی خودشان هستند گفت: آنها چنین تحلیل می‌کنند که بسیج به این معنا است که «برای حل یک مشکل در یک سیستم، هر کس در هر جا که هست هر کاری از دستش ساخته است انجام دهد».

وی ادامه داد: در نگاه مادی، همین تحلیل ارائه می‌شود و این الگوی عملیاتی، تمام مشکلات را حل می‌کند.

وی همچنین به خدمات سازمان بهزیستی در استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: در برخی شهرستان‌های استان با وجود خدمات گسترده و جمعیت هدف زیاد، ما گاها تعداد اندکی نیروی انسانی داریم و کارشناسان، ۱۰ یا دوازه کار و فعالیت را انجام می‌دهند که اگر دلسوزی، احساس مسؤولیت، تفکر بسیجی‌ و نگرش جهادی نباشد، نمی‌توانند این هم کار را انجام دهند.

کار در بهزیستی بدون تفکر بسیجی بسیار دشوار است

فرمانده سپاه امام رضا نیز در این مراسم گفت: امام راحل مانند تمام رهبران انقلاب‌های بزرگ جهان، ساختاری را برای اهداف درازمدت انقلاب، پایه‌ریزی کردند و حالا بعد از گذشت بیش از چهار دهه از عمر انقلاب درک می‌کنیم که چه تدبیر حکیمانه‌ای در این نگرش نهفته بوده است.

سردار هاشم غیاثی گفت: برای ما بسیجیان همین افتخار کافی است که مهر تأیید نایب امام عصر را بر حضورمان داریم.

وی با تأکید بر اینکه فهرست حضور بسیج در صحنه‌های مختلف، بسیار طولانی است گفت: حضور در دفاع مقدس، در مرزهای جنوب شرق و شمال غرب، عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی، کمک‌های مؤمنانه و گروه‌های جهادی از جمله عرصه‌ها و زمینه‌هایی است که بسیج حضور گسترده داشته است.

سردار غیاثی تصریح کرد: امنیت پایداری که امروز نظام و کشور عزیزمان دارد مدیون بسیج است.

وی با اشاره به دیدار بسیجیان با رهبر معظم انقلاب گفت: آقا می‌فرمودند مهم‌ترین عامل امنیت پایدار مشارکت مردم است و مشارکت مردم در صورتی محقق می‌شود که در یک قالب مشخص تعریف شود و این همان بستری است که امام راحل آن را بنیان نهادند.

وی خاطر نشان کرد: غربی‌ها اگر چه در ظاهر، به ساختارهای تشکیلاتی ما نمی‌پردازند اما در نهان و در اتاق‌های فکرشان این مطالب را تحلیل می‌کنند و به شکوه و عظمت بسیج در انقلاب ما واقف هستند.

وی تصریح کرد: اگر مدیران ما تفکر بسیجی داشته باشند و مؤلفه‌های مکتسبه از این نهضت عظیم را مد نظر قرار دهند بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود.

کار در بهزیستی بدون تفکر بسیجی بسیار دشوار است

کد خبر 59822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد