تفاهم‌نامه همکاری بهزیستی گلستان و سازمان فنی و حرفه‌ای استان امضا شد

صبح امروز مدیران کل بهزیستی و فنی و حرفه‌ای استان در راستای خدمت به جامعه هدف و مردم گلستان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی گلستان؛ در دیدار کاری مدیران کل بهزیستی و فنی و حرفه‌ای استان با همراهی معاونین تفاهم‌نامه همکاری ویژه خدمت به خانواده بزرگ تحت پوشش بهزیستی به امضا رسید.

عارف کیائی سرپرست بهزیستی گلستان در این خصوص گفت: مهمترین تعهدات این اداره کل در تفاهم‌نامه می توان به انجام به پیش‌بینی دوره‌های آموزشی موردنیاز، معرفی مددجویان آموزش‌دیده به سازمان‌های متقاضی نیروی کار. استفاده از طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی به‌منظور آموزش مددجویان دارای شرایط فیزیکی مناسب، برآورد و اعلام فهرست محصولات و خدمات مورد نیاز زندگی مددجویان جهت برنامه‌ریزی تولید و یا ارائه خدمات  هم‌زمان با آموزش به آنهادر کارگاه‌ها اشاره کرد.

وی اظهار داشت: خدمات فنی و حرفه‌ای بعنوان بازوی کمک‌رسان خانواده بزرگ بهزیستی برای بروز توانمندی های این قشر از جامعه است.

کیائی ادامه داد: برای پیشرفت و آبادانی کشور باید با اتکا به توان داخل و تولیدات بومی توجه ویژه داشت و اینگونه همکاری ها و استفاده از ظرفیت های جامعه هدف بهزیستی ستودنی است.

حمزه کرایلو مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: این تفاهم‌نامه با هدف توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی جامعه هدف بهزیستی (معلولین، معتادین بهبودیافته، زنان سرپرست خانوار، فرزندان تحت سرپرستی و افراد در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی) به منظور ایجاد زمینه اشتغال پایدار، بهبود کسب و کار آنان، مهارت آموزی در محیط کار واقعی و ارائه مشاوره آموزشی وشغلی منعقد شده است.

وی افزود: تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در این تفاهم نامه نظارت بر اجرای آموزش‌های مهارتی جهت توانمندسازی جوامع هدف، برنامه‌ریزی جهت ارزشیابی و برگزاری آزمون مهارت آموختگان ،صدور گواهی‌نامه صلاحیت شغلی در صورت موفقیت در آزمون‌های کتبی و عملی ، بهره‌گیری از کارشناسان و یا متخصصان در کمیته‌های تخصصی جهت اجرای دوره‌های آموزشی، ساخت و تولید محصولات و ارائه خدمات هم‌ زمان با ارائه آموزش در کارگاه‌ها در زمینه مسکن، لوازم و اقلام مورد نیاز زندگی مددجویان و برآورد، محاسبه ارزش خدمات و محصولات تولید شده جهت فروش در قالب تبصره ۷۵ قانون بودجه سال ۶۲ می باشد.

کد خبر 59780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد