محور پژوهش‌های بهزیستی خراسان رضوی، آسیب‌های اجتماعی است

شورای پژوهش بهزیستی خراسان رضوی، اولویت‌های اصلی این نهاد برای پژوهش‌های سال جاری را آسیب‌های اجتماعی در گروه‌های هدف قرار داد.

به گفته رئیس اداره فناوری، ارتباطات و تحول اداری بهزیستی خراسان رضوی در آخرین جلسه‌ی این شورا که پیش از ظهر امروز برگزار گردید، اکثریت سرفصل‌های پیشنهادی اولویت‌دار از سوی معاونت‌های تخصصی بهزیستی استان، مرتبط با آسیب‌های اجتماعی است.
منوچهر عدالت‌جو افزود: بررسی چالش‌های اشتغال در معلولین، بررسی اثربخشی خدمات توانبخشی در مراکز روزانه بر توانمندسازی سالمندان، بررسی عوامل مؤثر بر پایداری صندوق‌های مالی خرد، مطالعه زمینه‌های رفتارهای پرخطر در جوانان، بررسی مصرف مواد مخدر نوپدید در جوانان، تیپولوژی ایده‌پردازی خودکشی در جوانان، شناسایی زمینه‌ها و عوامل زیست تجردخواهانه و پیامدهای استفاده از فضای مجازی بر زیست روزمره زنان و دختران جوان، از جمله سرفصل‌های پیشنهادی برای اولویت در پژوهش‌های بهزیستی می‌باشد.
دبیر شورای پژوهش بهزیستی استان اضافه کرد: در این جلسه، همچنین دو تحقیق انجام شده با محوریت آسیب‌های اجتماعی در دوران کرونا و همچنین بررسی اثربخشی اقدامات حمایتی بر زنان آسیب‌دیده نیز توسط محقق طرف قرارداد، تبیین و ارائه گردید.
عدالت‌جو یادآور شد: در این جلسه همچنین مقرر شد که تحقیقات هر حوزه با مشورت افراد متخصص تعیین موضوع شود و ضمن تبیین اهداف پژوهش، میزان تحقیق‌پذیری هر ایده، راه‌ها و خروجی‌های مورد انتظار نیز در هر موضوع پیشنهادی عنوان گردد.
وی تأکید کرد: اکثریت مطلق تحقیقات انجام شده و اولویت‌های پژوهشی حوزه‌های تخصصی، محوریت آسیب‌های اجتماعی را دارد و حتی مواردی که ظاهرا ارتباط مستقیم با آسیب‌ها ندارد در خروجی و نتایج، به موضوع آسیب‌ها مرتبط می‌باشد و کاربست‌های اجرایی این تحقیقات نیز برای کاهش آسیب‌ها تدوین می‌شود.

کد خبر 59685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد