بویین میاندشت| آگاهسازی و آموزش مهارت‌های زندگی سدی در برابر اعتیاد

قاسم براتی رئیس بهزیستی بوئین میاندشت به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر پیش از خطبه‌های نماز جمعه به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی، قاسم براتی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: پنجم تیرماه هر سال به عنوان سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.

وی با اشاره به شعار امسال هفته مبارزه با مواد مخدر " همه با هم نه به اعتیاد، یاری گر هم باشیم" افزود: اعتیاد، یک بیماری و معضل اجتماعی است که تاثیرات نامناسبی را در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارد.

 براتی مهمترین عوامل تاثیرگذار در گرایش نوجوانان به مصرف مواد مخدر را وجود افراد مصرف کننده در شبکه دوستان و خویشاوندان، ضعف عملکرد آموزشی، ضعف گرایش دینی، فقدان حمایت اجتماعی مناسب و کسب لذت و نشاط به دور از استرس و اضطراب را عنوان نمود.

رئیس بهزیستی ادامه داد: برخی از نوجوانان به دلیل عدم اطلاع و آگاهی از مضررات و پیامدهای مواد مخدر دچار باورهای غلط شده به طوری که تصور می‌کنند یک بار مصرف و به صورت تفریحی موجب کسب لذت و سبب اعتیاد نخواهد شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر اعتیاد به مواد مخدر و پیشگیری از مصرف مواد در بین نوجوانان و جوانان یکی از مهمترین موضوعات در خانواده است به طوری که افراد در سنین 13 تا 30سالگی بیشترین گرایش به مصرف مواد مخدر دارند. لذا اهمیت دادن به آگاهسازی و آموزش مهارت های زندگی در خانواده از جمله مهارت جرات مندی، نه گفتن و ... در پیشگیری از اعتیاد توجه بیشتری را می‌طلبد.

بویین میاندشت| آگاهسازی و آموزش مهارت‌های زندگی سدی در برابر اعتیاد

بویین میاندشت| آگاهسازی و آموزش مهارت‌های زندگی سدی در برابر اعتیاد

کد خبر 59619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد