بهار| جلسه اشتغال اداره بهزیستی شهرستان

جلسه کمیته اشتغال مددجویان تحت پوشش این بهزیستی با حضور سرپرست بهزیستی، حراست و بازرسی، کارشناسان حوزه های تخصصی، مددکاران و مدیران مراکز مثبت زندگی در سالن جلسات بهزیستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان بهار، در اولین جلسه اشتغال سال۱۴۰۱، سرپرست اداره بهزیستی شهرستان با بیان اینکه وام اشتغال به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، افزود: این مبلغ میتواند برای ایجاد اشتغال در جامعه هدف بصورت کارآمدی به کار گرفته شود.

وی در مورد مشمولان دریافت این وام و چگونگی دریافت آن، گفت: وام اشتغال، کارمزد ۴ درصد دارد و بازپرداخت آن ۸۴ ماه است. افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند در صورتی که دارای مهارت در زمینه حرفه ای باشند به کمیته اشتغال معرفی می شوند و بعد از بررسی پرونده، جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی می گردند..

مجتبی پهلو ساری با تاکید بر اینکه اولویت پرداخت وام با مناطق کمتر توسعه یافته و کم برخوردار است، افزود: مددجویانی که از مهارت کافی در زمینه اشتغال هم برخوردار نیستند طی تفاهمنامه ای که سازمان بهزیستی با سازمان فنی و حرفه ای امضا کرده است می توانند با مراجعه به مراکز فنی و حرفه ای نسبت به کسب مهارت اقدام کنند و بعد از کسب مهارت از طرف سازمان بهزیستی برای دریافت وام معرفی می شوند. البته کارفرمایان هم می توانند در قبال به کارگیری مددجویان سازمان بهزیستی از تسهیلات صد میلیون تومانی استفاده کنند.

سرپرست بهزیستی شهرستان خاطر نشان کرد : ما باید افراد جامعه هدف سازمان را تا حد توان یاری نماییم تا آن عزیزان توانایی های خود را بهتر بشناسند و خودشان دارای کسب و کار خود باشند.

در این جلسه ضمن اعلام برش تعهد اشتغال شهرستان به تفکیک حوزه های تخصصی مسیرهای نیل به این هدف مورد بررسی و تبادل نظر کارشناسان دفاتر تخصصی مختلف قرار گرفت.

کد خبر 59407

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد