هزینه بستری برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی صفر شد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از موسسات و شرکت‌ها خواست تا اطلاعات بیمه شدگان خود را در پایگاه اطلاعات بر خط بیمه‌شدگان ثبت کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ به گفته محمد مهدی ناصحی بیش از ۴۵ میلیون نفر در حال حاضر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

او گفت: اقدامات و پیگیری بسیاری از سال گذشته برای بیمه شدن ۳ دهک اول جامعه به صورت رایگان انجام شد. بدون تردید این کار در کنار اقدامی که برای تحول مناطق حاشینه نشین و آسیب پذیر جامعه بود، انجام شده است. بنابراین در قالب این طرح حدود ۴۰۰ هزار نفر به صورت فعال بیمه شده اند.

ناصحی گفت: پس از این کار، مجلس شورای اسلامی به ویژه در کمیسیون تلفیق اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شد که افراد فاقد بیمه به ویژه در ۳ دهک اول جامعه تحت پوشش بیمه قرار گیرند. خوشبختانه در شروع سال با معرفی افراد مورد نظر توسط وزارت رفاه ۳ دهک اول جامعه تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

به گفته وی حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در زمان مقرر شده تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

او گفت: قبل از اجرای قانون پوشش همگانی سلامت حدود ۱۰ درصد از جمعیت کشور فاقد بیمه بودند.

ناصحی گفت: همپوشانی میان سازمان بیمه سلامت ایران و سازمان تامین اجتماعی تا حدودی رفع شده است؛ اما با سایر سازمان‌های بیمه‌گر پایه همچنان وجود دارد.

او گفت: برای مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی که تحت پوشش بیمه سلامت هستند، هزینه بستری صفر شده است و تنها ۱۵ درصد هزینه‌های سرپایی را پرداخت می‌کنند.

کد خبر 59287

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد