دیدار مدیرکل بهزیستی استان تهران با ائمه جمعه رباط کریم و پرند

مدیرکل بهزیستی استان تهران که در قالب طرح جهادی قرار به زیستی به شهرستان رباط کریم سفر کرده است، به دیدار امامان جمعه شهر های رباط کریم و پرند رفت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، سمانه زمانی را در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی امام جمعه رباط کریم و حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل کاظمی امام جمعه پرند، اعضای شورای معاونین بهزیستی استان تهران همراهی می کردند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با توضیح اینکه نگاه جهادی و حضور مردم در صحنه های اجتماعی از اولویت های بهزیستی در استان تهران می باشد، خاطرنشان کرد: بهزیستی با افرادی سر و کار دارد نیازمند حمایت های اجتماعی هستند.

زمانی در ادامه با توجه به حوزه نفوذ موثر و گسترده علما و حوزه های دینی اظهار داشت: تریبون مقدس نماز جمعه فرصتی مغتنم برای معرفی بهزیستی و حمایت از خدمات این نهاد برای کمک به اقشار آسیب پذیر و ضعیف جامعه است.

وی با تشکر از ائمه جمعه بیان داشت: بهزیستی نیازمند نگاه حمایتی عالمان دینی است تا بتواند کمک شایسته‌ تری را به مردم و جامعه هدف خود ارائه کند.

این مسئول در ادامه با این توضیح که بهزیستی به لحاظ منابع سازمانی محدودیت هایی دارد، بیان داشت: در حوزه ساخت و ساز بهزیستی فعالیت آنچنانی نمی تواند داشته باشد اما می تواند با اقدامات فرهنگ سازانه و پیشگیرانه اولاً روند رشد آسیب های اجتماعی را متوقف کند و با استفاده از مجموعه های مددکاری دوره های مختلف آموزشی، برای تربیت مربیانی که بتوانند سبک صحیح زندگی اسلامی ایرانی را در شهرستان آموزش داده و پیاده کنند،  تربیت نماید.

این مسئول در ادامه با اشاره با اینکه  فعالیت های عمرانی نیازمند پیوست های اجتماعی و فرهنگی هستند، اظهار داشت: متاسفانه در شهرهای جدید شاهد سرریز جدی آسیب های اجتماعی هستیم و نبود پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی، این شهرها را به کلونی‌های آسیب خیر و مرجع در زمینه بزهکاری اجتماعی تبدیل می کند.

زمانی با تشکر از نگاه دغدغه مند و اشراف به موضوعات توسط ائمه جمعه اظهار داشت: بهزیستی در پی آن است که افراد آسیب دیده از جامعه جدا نباشند و تمرکز این افراد در محل های خاص سیاست غلطی است که با آن مقابله کرده و در همین راستا عقیده داریم که افراد تحت حمایت بهزیستی باید در بین سایر اقشار جامعه زندگی آزادانه و آبرومندی داشته باشند.

گفتنی است؛ ائمه جمعه رباط کریم و پرند نیز با تشریح موقعیت فرهنگی و اجتماعی این دو شهر، قول های مساعدی برای حمایت های بیشتر و کاربردی از برنامه های بهزیستی در این شهرستان را دادند.

کد خبر 59053

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد