ارتباطات مردمی پیشانی ارتباط مردم با سازمان بهزیستی است

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بهزیستی یک سازمان امدادی، حمایتی و تخصصی است که افتخار دارد که مددکار تربیت کرده است و این وابستگی به پدیده مددکاری باید در فعالیت ها و خدمات مشهود باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در همایش علمی کاربردی مدیران مراکز پذیرش و هماهنگی جامعه هدف با بیان اینکه ارتباطات مردمی پیشانی ارتباط مردم با سازمان بهزیستی است، افزود: راهنمایی مراجعین و ارائه خدمات در پنجره ای واحد به صورت بدوی توسط این واحد انجام می گیرد. در حال حاضر قطب ابتدایی پاسخگویی به نیازهای مردم و دفاع از خدمات و اتفاقات خوبی که در سازمان بهزیستی بیش از ۴۰ سال است انجام می گیرد و بروز و ظهورش در این حوزه نمایان باشد.


قادری ادامه داد: این حوزه در ساختار باید حرفه ای و کارا باشد و باید در برگزاری این نوع هم اندیشی ها راه کارهای بدیع، تازه و خلاقانه برای مسائل مختلف ارائه دهید و این ایده ها تبدیل به طرح با پیوست فنی و حرفه ای و تخصصی شود و با حمایت ستاد به اجرا در آید.

وی گفت: در مرحله بعد خیرین و نیکو کاران و عموم مردم می توانند به این مرکز مراجعه کنند و از کارشناسان این حوزه اطلاعات لازم را بگیرند و ارتباط و وفاق با شرکای اجتماعی برقرار شود.


رئیس سازمان بهزیستی کشور، دانش و آموزش را به عنوان یک رکن اساسی مطرح کرد و گفت: انسان باید به طور مداوم از فضای مهارتی و آموزشی بهره گیرد و این آموزشها نه هزینه که سرمایه گذاری است و به تجربه گذاشتن اطلاعات و بیان تاریخ شفاهی سازمان است که با این آموزش ها باید اطلاعات کارشناسان در حوزه های مختلف افزایش یابد.

قادری تاکید کرد: ما افتخار می کنیم در سازمان بهزیستی قبل از هر تخصصی مددکار هستیم و هرگاه از این واژه مقدس فاصله گرفتیم ضرر کرده ایم. بهزیستی یک سازمان امدادی، حمایتی و تخصصی است که افتخار می کند که مددکار تربیت کرده است و این وابستگی به پدیده مددکاری باید در فعالیت ها و خدمات مشهود باشد.

وی با بیان اینکه تاریخ شفاهی حوزه ارتباطات مردمی بسیار جذاب و مهم است، افزود: انعکاس مجاهدت ها و اقدامات موثر و پیشگیرانه که منجر به پیشگیری از آسیبها شده است و حال یک نفر یا خانواده ای خوب شده است با همکاری روابط عمومی مستند سازی شود.


رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه آینده سازمان بهزیستی به پاسخگویی مناسب به مردم بستگی دارد، گفت: برخورد توام با عطوفت و صبر با مراجعان و رعایت آرامش و برخورد مناسب در رسیدگی به درخواست های مردمی بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر ایجادسامانه هوشمند ارتباطات مردمی برای پاسخگویی مناسب به جامعه هدف ادامه داد: خدمات حوزه پذیرش و هماهنگی باید شبانه ریزی باشد و در کنار سایر نهادها برای کاهش و جلوگیری از بروز آسیب ها فعال باشند و باید از ظرفیت اورژانس اجتماعی در این زمینه به ویژه در مناطق پر خطر و نا ایمن بهره جست.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به سیاست های تامین اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر استقرار نظام ملی احسان و نیکوکاری گفت: استفاده از نیروهای جهادی تخصصی در زمینه های مختلف بسیار مهم است و لازم است از ظرفیت گروه های مردمی در فعالیت های مختلف سازمان استفاده شود و تحول و بهره وری در سازمان باید شکل بگیرد.

کد خبر 59003

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد