در رسانه| خلأهای قانونی در زمینه تامین حقوق کودکان را باید شناسایی کنیم

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری گفت: قانون در زمینه تامین حقوق کودکان مسئول است و باید خلأها را در این زمینه شناسایی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فتاح احمدی روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مرجع استانی حقوق کودک در زنجان به لزوم شناسایی اقدامات بر زمین مانده در حوزه حقوق کودک اشاره کرد و افزود: برخی موضوعات در حوزه حقوق کودک چنان پیچیده شده که به معادله چند مجهولی بدل شده است.

وی به ضرورت ضمانت اجرایی قوانین مربوط به حقوق کودکان اشاره کرد و ادامه داد: ما در این حوزه علاوه بر قوانین، الزامات شرع را نیز داریم که ظرفیت های زیادی برای تامین حقوق کودکان در اختیار ما گذاشته است.  

دبیر مرجع کنوانسیون حقوق کودک اظهار داشت: توجه به حقوق کودکان از آن رو دارای اهمیت زیادی است که این کودکان، افراد نسل بعدی جامعه هستند از این رو باید به دغدغه ها در این حوزه توجه داشته باشیم.

احمدی به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص حقوق کودکان اشاره کرد و افزود: با وجود اقدامات موثر در حوزه تامین حقوق کودکان، مشکلاتی هم باقی است که اعداد و ارقام در زمینه های مختلف نشانگر آن است، البته می توانیم با هم افزایی بر معضلات در این حوزه فائق بیاییم.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با بیان اینکه کودکان سرمایه های انسانی و نیروی محرکه توسعه انسانی پایدار هستند، گفت: قانون در زمینه تامین حقوق کودکان مسئول است و باید خلأها را در این زمینه شناسایی کنیم.

احمدی به لزوم بهره گیری از ظرفیت خیران در تامین نیازهای کودکان اشاره کرد و اظهار داشت: بودجه دولتی برای حل مشکلات به آن صورتی که باید مطلوب باشد، نیست که البته این مشکل بسیاری از کشورها است، از این رو در این زمینه از سایر بودجه ها مثل کمک های خیران باید استفاده کرد.

وی به تعامل ۲ سویه بین مدیران اجرایی و سازمان های مردم نهاد و خیران برای تامین نیازهای کودکان تاکید کرد و افزود: باید شبکه ای از خیران را به وجود بیاوریم تا از ظرفیت آنان استفاده کنیم.  

کد خبر 58958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد