در رسانه| ۴۰ درصد فرزندان زنان سرپرست خانوار بهزیستی گلستان در روستاها زندگی می‌کنند

گرگان - ایرنا - سرپرست اداره‌کل بهزیستی گلستان گفت: ۶۰ درصد از مجموع هزار و ۳۷۷ فرزند زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد استان در مناطق شهری و ۴۰ درصد در روستاها زندگی می‌کنند که از این تعداد ۷۴۱ نفر دختر هستند.

عارف کیانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فرزندان زنان سرپرست خانوار گلستان از حمایت های مستمر دولتی مانند پرداخت شهریه دانشجویی و کمک هزینه تحصیل و درمان، پرداخت وام اشتغال، توزیع نوشت افزار و تبلت و معافیت سربازی برخوردار هستند.

کیانی تاکید کرد: تحکیم بنیاد خانواده به عنوان برجسته ترین نهاد جامعه، افزایش امید به زندگی و ایجاد روحیه سالم، جلوگیری از معضلات اجتماعی و آسیب های روانی اعضای خانواده، ایجاد زمینه دسترسی به منابع اجتماعی و تسهیل مشارکت اجتماعی و رفع مشکلات مددجویان در مسایل گوناگون از جمله نتایج حمایت از فرزندان زنان سرپرست خانوار است.

وی خاطر نشان کرد: کمبود اعتبار پرداخت کمک هزینه تحصیلی برای خرید کتب درسی و کمک آموزشی و نوشت افزار، لباس فرم مدرسه، هزینه رفت و آمد به مدرسه و مشکلات ضمانت برای دریافت وام اشتغال از جمله مشکلات و نیازهای فرزندان زنان سرپرست خانوار گلستان است.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی گلستان توجه بیشتر به افزایش سرانه دانش آموزان، تسهیل فرایند شرکت در کلاس های کنکور و تهیه کتب درسی و کمک آموزشی و نوشت افزار فرزندان مددجویان تحت پوشش و افزایش اعتبار سایر بخش را خواستار شد.

گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف که ۴۹ درصد ساکنان گلستان را زنان تشکیل می‌دهند ۱۲۰ هزار مددجوی زیرپوشش بهزیستی دارد.

این نهاد حمایتی همچنین به حدود ۷۰ هزار نفر دیگر از ساکنان گلستان خدماتی حمایتی موردی ارائه می دهد.

کد خبر 58728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد