دستگاه‌های فرهنگی در مورد جمعیت هدف بهزیستی، مسؤولیت دارند

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استان در زمینه توانمندسازی فرهنگی جامعه‌ی هدف بهزیستی، وظیفه‌مند هستند.

مسعود فیروزی که در جلسه شورای اقامه نماز بهزیستی استان صحبت می‌کرد افزود: کار فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی، یک اولویت است و جامعه‌ی هدف بهزیستی به عنوان عائله‌ی حاکمیت و نظام، ذیل این اولویت قرار دارد.
فیروزی با یادآوری اینکه در خراسان رضوی صدها مرکز شبه خانواده، ترک اعتیاد و توانبخشی، به صورت شبانه‌روزی از حدود 10 هزار مددجو پذیرایی می‌کنند گفت: سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی استان از قبیل سازمان تبلیغات اسلامی، ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری، ستاد اقامه نماز و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه، باید در تقویت بنیان‌های فرهنگی و اعتقادی جامعه هدف بهزیستی، حسب وظایف قانونی و رسالت سازمانی، مشارکت فعال‌تری داشته باشند.
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی برای پذیرش برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی مدون و منظم در تقویت معارف دینی و فرهنگ اسلامی مراکز بهزیستی، اعلام آمادگی کرد.

وی با تصریح این نکته که اگر جامعه هدف و مددجویان ما خصوصا کودکان تحت پوشش، در مسیر فرهنگی صحیح قرار نگیرند در آینده، مشکلات جدی‌تری خواهند داشت گفت: سازمان‌هایی که مسؤولیت‌های فرهنگی در جامعه دارند و اعتبارات این مبحث را نیز در اختیار دارند می‌توانند در تقویت فرهنگ دینی در بین اعضای جامعه‌ی هدف بهزیستی و بخصوص در کودکان، با طرح‌ها و اعتبارات مورد نیاز حضور داشته باشند.

دستگاه‌های فرهنگی در مورد جمعیت هدف بهزیستی، مسؤولیت دارند

رئیس ستاد اقامه نماز استان نیز در این جلسه برای اعزام روحانی به خانه کودکان صدف اعلام آمادگی کرد.
امر ا ... سبحانی‌نیا افزود: در خصوص مراکز اجتماعی تحت نظارت بهزیستی نیز باید با هماهنگی بهزیستی، بازدیدهایی با همکاران‌مان داشته باشیم تا پس از گفتگو با مدیران و کارکنان این مراکز و بررسی سطوح فرهنگی مورد نیاز این مراکز، برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم.
وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی فجر تا فجر گفت: از امسال این جشنواره آغاز و در سطح استان‌ها و کشور برگزار می‌گردد.
وی اضافه کرد: هر گونه برنامه و جشنواره‌ای که در سطح استان برگزار می‌کنید و تمام آثاری را که در این جشنواره‌ها و یادواره‌ها از مددجویان ثبت می‌کنید به جشنواره سراسری فجر تا فجر ارسال نمایید تا در این برنامه‌ی کشوری نیز مشارکت داده شوند.

دستگاه‌های فرهنگی در مورد جمعیت هدف بهزیستی، مسؤولیت دارند

وی با تأکید بر مخاطب‌شناسی و درک شرایط جامعه در برنامه‌های فرهنگی تصریح کرد: 50 درصد کم‌توجهی کودکان به مسجد و نماز در اثر سوء مدیریت ایجاد می‌شود چون ما روش‌های جذب و تأثیرگذاری بر مخاطب را به درستی نمی‌شناسیم.
شایان ذکر است در این جلسه، همچنین تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین دو دستگاه در زمینه توسعه و گسترش فرهنگ نماز به امضای طرفین رسید و از تابلو برپایی نخستین اجلاس سراسری نماز که با همکاری سازمان بهزیستی و ستاد اقامه نماز کشور در دهه مبارک فجر برگزار می‌گردد برای برش استانی، رونمایی شد.

کد خبر 58712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد