یکی از اهداف سازمان بهزیستی  ، توانمندسازی ساکنین مناطق حاشیه نشین است

جلسه هم اندیشی با حضور محمد کریمی دادستان مرکز استان مازندران ، دکتر فریبا بریمانی سرپرست بهزیستی ماززندران ، وحید حسین زاده معاون اجتماعی بهزیستی و مسوولین اورژانس اجتماعی بهزیستی مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران ؛ دکتر فریبا بریمانی ، سرپرست بهزیستی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر اورژانس اجتماعی در 4 حوزه خط 123، خدمات سیار خودرو و مرکز مداخله و پایگاه های خدمات اجتماعی فعال است ، گفت : در حال حاضر در 18 شهرستان اورژانس اجتماعی فعال و 16 پایگاه خدمات اجتماعی نیز در استان مازندران وجود دارد که خدمات مختلف را به جامعه هدف ارائه می دهند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 85 هزار نفر خدمات لازم را از اورژانس اجتماعی دریافت کردند ، افزود : از ابتدای سال تاکنون نیز بیش از 5 هزار نفر از اورژانس اجتماعی خدمات تخصصی دریافت کردند.

دکتر بریمانی یکی از اهداف سازمان بهزیستی را توانمندسازی ساکنین مناطق حاشیه نشین برشمرد و ادامه داد : توانمندسازی و تحول اجتماع محور در محلات کم برخوردار تحت عنوان 2020 در سراسر کشور در حال اجرا می باشد که در شهرستان ساری نیز در ترک محله به صورت پایلوت اجرایی می شود.

وحید حسین زاده ، معاون اجتماعی بهزیستی مازندران با بیان اینکه در عصر تغییر و تحولات اجتماعی قرارداریم ، گفت : امروزه آسیب های اجتماعی در همه جوامع وجود دارد و تنها تفاوت در شدت و ضعف و میزان آن است که برخی از این آسیب ها رو به افزایش و چشمگیر بوده که از یکسو موجب نگرانی جامعه و مسوولان شده است و از سوی دیگر مشکلات اجتماعی را موجب شده است.
وی با بیان اینکه خط مقدم کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اورژانس اجتماعی می باشد ، افزود : کار در این حوزه بسیار تخصصی و سخت است و افراد با خطرات متعددی مواجه هستند بنابراین باید به امنیت کارشناسان این حوزه توجه جدی شود.

معاون اجتماعی بهزیستی مازندران اورژانس اجتماعی را پناهگاه همه آحاد جامعه دانست و ادامه داد : آسیب های اجتماعی یک طیف است و کارشناسان حوزه اورژانس اجتماعی با نگاه تخصصی به آسیب های اجتماعی توجه می کنند و خدمات متناسب با جنس آسیب ارائه می دهند.

حسین زاده مهارت آموزی در مهدکودک ها و مدارس را بسیار مهم دانست و بیان کرد : باید مهارت های زندگی و حل مسئله را به دانش آموزان آموزش دهیم تا آسیب ها را کنترل و آن ها را واکسینه کنیم.

کد خبر 58583

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد