مردمی‌سازی فعالیت‌ها در قالب گروه‌های جهادی

مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور توسعه و نظارت بر برنامه‌های بهزیستی کشور با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی از سوی رهبر معظم انقلاب و بند هفت این سیاست‌ها که به استفاده از گروه‌های جهادی تأکید می‌کند از رویکرد مردمی‌سازی خدمات سازمان بهزیستی کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل به نقل از روزنامه ایران، سیدمحمد جواد حسینی، مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور توسعه و نظارت بر برنامه‌های بهزیستی کشور با اعلام این خبر به «ایران» گفت: سازمان بهزیستی جامعه هدف گسترده‌ای دارد البته بودجه سازمان قطعاً پاسخگوی این حجم از جامعه هدف برای ارائه خدمات نیست. بنابراین با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی از سوی رهبر معظم انقلاب و بند هفتم این سیاست‌های که به استفاده از گروه‌های جهادی تأکید می‌کند، رویکرد مردمی‌سازی خدمات سازمان را در برنامه‌ها قرار دادیم.


حسینی با تأکید بر اینکه در رویکرد مردمی‌سازی فضا کاملاً تخصص محور است به موفقیت‌آمیز بودن طرح «تبسم» اشاره کرد و گفت: در ماه رمضان در پویشی، گروه‌های جهادی در ۳۵ شهرستان حدود ۸۰ برنامه اجرا کردند. در واقع در گام دوم این پویش سراسری تخصص محور شد و بنا شد تا به‌صورت کاملاً تخصصی خدماتی به جامعه هدف سازمان بهزیستی کشور ارائه شود که طرح تبسم از آن جمله بود. گروه‌های جهادی فعال در حوزه دندانپزشکی و فارغ‌التحصیلان این حوزه داوطلب شدند، کار شروع شد و در گام ابتدایی این طرح حدود ۲۰۰ کودک کار و خیابان به طور کامل ویزیت شده خدمات کاملی از جمله جراحی، عصب کشی و... گرفتند.


وی افزود: ان‌شاءالله بنا داریم این طرح را در سطح کشور اجرا کنیم بخصوص برای افراد دارای معلولیت، چراکه موضوع دهان و دندان برای این افراد از اهمیت بالایی برخوردار است و مشکلات زیادی در این حوزه دارند خدمات دندانپزشکی هم گران است و سازمان بهزیستی هم منابع محدودی دارد و اکثر این افراد هم از بیمه‌های تکمیلی محروم هستند. امیدواریم این افراد در یک فضای حرفه‌ای خدمات ویژه‌ای بگیرند.


وی در ادامه گفت: اهمیت اصلی این طرح در این است که از ظرفیت و نیروهای خیرین استفاده کردیم حتی خرید لوازم با استفاده از ظرفیت خیرین بود. می‌دانید که هزینه‌های دندانپزشکی زیاد است اما با کمک خیرین و خود دندانپزشکان از پس هزینه‌ها برآمدیم البته اگر جایی نیاز به کمک سازمان بود سازمان هم خدماتی ارائه داد. اگر شرایط فراهم باشد ظرفیت‌های خوبی در بین نیروهای مردمی موجود است و دولت می‌تواند در سطح دستگاه‌ها و ارگان‌ها نقش تسهیلگر را داشته باشد.

وی با اشاره به برکت‌های زیاد ارائه خدمات توسط مردم برای خود مردم گفت: به‌دنبال این هستیم ساختاری در سازمان بهزیستی کشور برای استفاده از نیروهای داوطلب متخصص ایجاد کنیم تا مجموعه‌های داوطلبی شکل بگیرد و در حوزه‌های مختلف بتوانیم با کمک نیروهای متخصص به جامعه هدف خدمات ارائه کنیم تا رویکرد مردمی‌سازی سازمان بهزیستی بر اساس نگاهی که رهبر معظم انقلاب داشتند ان‌شاءالله محقق شود.

کد خبر 58496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =