۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
یادداشت | در سوگ نور

روزهای ۱۴ و ۱۵ خردادماه، در تاریخ انقلاب اسلامی، ابتدا و انتهای دو جریان مهم هستند...

۱۴ خرداد، روز پایان حیات بنیانگذار جمهوری اسلامی، معمار و معیار انقلاب و پایه‌گذار نظریه‌ی انقلابی ولایت فقیه، که حکومتی که بر مبنای این نظریه، شکل گرفت، موجب شگفتی سیاست‌مداران و نظریه پردازان شرق و غرب شد و شروع تمدن اسلامی در دوره‌ی نوین گردید.۱۵ خرداد نیز آغازگر نهضت بیداری اسلامی در ایران عزیز بود که به مدد رهبری‌ امام راحل در دهه‌ی ۴۰ شکل گرفت و رفته رفته، به پیروزی انقلاب بزرگ اسلامی انجامید.
این دو روز، با روشن‌بینی و درایت خبرگان رهبری در تعیین رهبر معظم انقلاب، به عنوان اعلم المجتهدین، و پیروی علی‌گونه‌ی رهبری از امام شهدا، یادگارهای دائمی انقلاب شد.
انقلاب اسلامی، به فرموده‌ی امام راحل که اندیشه‌ها و بخصوص وصیت‌نامه‌ی سیاسی الهی ایشان، منشأ حرکت‌ها و روشن‌کننده‌ی مسیر آینده بود، برای آباد کردن دنیا و آخرت مسلمانان پایه‌ریزی گردید و لشکرکشی دشمنان اسلام و ایران علیه انقلاب اسلامی، در طول این چهار دهه که از عمر انقلاب مان می‌گذرد، که با تمام عده و عده‌ی استکبار و بکارگیری تمام شیوه‌ها و ترفندها در صحنه‌های فرهنگ و دین و اقتصاد براه افتاد، نشان دهنده‌ی درستی و حقانیت مسیری است که امام عزیزمان و رهبری فرزانه‌ی انقلاب، آن را آغاز کردند و امت ولایی، آن را ادامه دادند.
یکی از دستاوردهای بسیار مهم و بزرگ اجتماعی انقلاب اسلامی، تأسیس و تشکیل سازمان بهزیستی بود که از ترکیب و پیوستگی ۱۷ مجموعه و سازمان و نهاد خیریه شکل گرفت و در طول ۴۰ سال گذشته، از یک نهاد صرفا خدماتی و حمایتی، به یک سازمان تخصصی و علمی که توانمندی و استقلال هزاران انسان نیازمند و محروم را به جامعه اهدا نموده، تبدیل گردیده است.
شاید هیچ انقلابی را در دنیا نتوان سراغ گرفت که بنیانگذارش در هنگام ارتحال و وفات، این گونه بدرقه‌ی میلیونی را داشته باشد و هیچ رهبری را در عالم امروز سراغ نداریم که وقتی سردار سپاهش که فرمانبر و فدایی محض ولایت بود، به دست دشمنان به شهادت می‌رسد، این همراهی میلیونی را در خاکسپاری و تشییع داشته باشد.
اگر چه دشمنان انقلاب، با کمک امپراطوری رسانه‌ای، تلاش می‌کنند نقاط قوت و پیشرفت‌های شگفت‌انگیز کشور و کارآمدی نظام اسلامی را زیر سؤال ببرند اما همین واقعه‌ی اخیر در آبادان عزیز که همه مردم ایران را سوگوار نمود، بخوبی به دشمنان نشان داد که این شبیخون رسانه‌ای و فرهنگی، توفیقی در ایجاد آشوب و اغتشاش نداشته و مردم‌مان همچنان به انقلاب و نظام وفادار هستند.
خردادماه، از ابتدایش یادآور حماسه و فتح جنگاوران دلاور ایران اسلامی در خرمشهر و دزفول بود و در میانه، این ایام الله را به فرهنگ انقلاب هدیه می‌کند.
ما نیز ضمن گرامیداشت این ایام، در خانواده‌ی بزرگ بهزیستی خراسان رضوی، ایام ارتحال امام بزرگوارمان و سالروز حماسه خونین ۱۵ خرداد را به سوگ می‌نشینیم و همراه با کارکنان و مددجویان‌مان در مجالس سوگ و عزای این ایام، شرکت فعال خواهیم داشت تا به همه نشان دهیم که قدرشناس امام، رهبری، انقلاب و اسلام هستیم و گوش به فرمان ولایت، تا انتها با ایشان خواهیم ماند.

دکتر مسعود فیروزی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی

کد خبر 58215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد