طرح پیشگیری از تنبلی چشم در ایلام آغاز شد

سرپرست اداره کل بهزیستی ایلام با اشاره به آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم در این استان از عموم خانواده ها برای شرکت در این برنامه به منظور معاینه چشم کودکان سه تا شش ساله دعوت کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی ایلام، "حسین نورعلیوند" روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: این طرح همه ساله با هدف پیشگیری از تنبلی چشم در استان های سراسر کشور اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح امسال در ۶۰ پایگاه در سراسر استان اجرا می شود، اظهار کرد: در این راستا خانواده های دارای فرزندان سه تا شش ساله می توانند با مراجعه به پایگاه های سنجش بینایی از سلامت چشمان فرزندانشان اطمینان کسب کنند و در صورت مشکوک بودن به عارضه تنبلی چشم برای ادامه درمان به متخصصان ارجاع می شوند.

وی یادآورد شد: بر اساس برنامه زمان بندی انجام گرفته، اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در استان تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

سرپرست اداره کل بهزیستی ایلام به اجرای این طرح در سال گذشته اشاره کرد و گفت: حدود ۲۰ هزار کودک ایلامی ۳ تا ۶ ساله سال گذشته در اجرای طرح سنجش بینایی مورد معاینه قرار گرفتند که از این تعداد  ۸۹۰ نفر که مشکوک به تنبلی چشم بودند به بینایی سنج و یا چشم پزشک ارجاع داده شدند.

وی با ذکر اینکه کودکانی که به عینک نیاز داشته و از نظر مالی با مشکل مواجه باشند از سوی بهزیستی مورد حمایت قرار می گیرند، یادآور شد: در این زمینه سال گذشته کمک هزینه عینک به ۱۲۱ نفر پرداخت شده است.

نورعلیوند یادآور شد: عارضه تنبلی چشم در صورت درمان به موقع قابل پیشگیری خواهد بود و موجب رفع مشکلات بینایی افراد در سنین بالاتر می شود.

کد خبر 58043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد