آسیب های اجتماعی رو به تزاید است

آسیب های اجتماعی رو به تزاید است به نحوی که سال گذشته 6 هزار تماس با خط 123 صورت گرفته بالغ بر 2 هزار و 680 مورد پرونده در مراکز مداخله در بحران تشکیل شده است.

سرپرست بهزیستی استان یزد با بیان این مطلب در نشست بررسی چالش های بهزیستی با حضور مدیرکل امور حقوقی بهزیستی کشور گفت: 2 هزار و 500 زنان سرپرست خانوار، 29 هزار و 995 فرد دارای معلولیت، 157 کودک بی سرپرست و بدسرپرست،276 کودک امدادبگیر تحت پوشش بهزیستی استان یزد هستند.

"رضا ابهت" با اشاره به مهاجرپذیر بودن استان یزد گفت: شدت بسیار زیاد مهاجرت به استان یزد از خراسان جنوبی، کرمان و سیستان بلوچستان منجر به افزایش آسیب های اجتماعی شده است.

وی با اشاره به سختی کار در بهزیستی و کم بودن قبل های مادی این سازمان گفت: این امر باعث درخواست انتقالب به دستگاههای دیگر زیاد شود و مجموعه بهزیستی کشور می بایست نسبت به حل این موضوع راهکاری بیاندیشد.

سرپرست بهزیستی استان یزد در خصوص اجرای طرح تعارض منافع در بهزیستی گفت: این طرح عملا باعث شده کارکنان با تحصیلات عالیه و توانمند نتوانند مسئولیت کارها بر عهده بگیرند.

وی به مجوزهای سازمان های همسو به موسسات و مراکز غیردولتی اشاره کرد و گفت: بسیاری از این مجوزها شرح فعالیت آنها بهزیستی است و نظارتی بر فعالیت انها نیست و اینها در آینده بهزیستی را با چالش بزرگی مواجه می کند.

مدیرکل امور حقوقی بهزیستی کشور نیز با بیان اینکه کرونا بین فعالیت ها صف و ستاد فاصله انداخت، گفت: سیستمی که بخواهد پویا، هدفمند و پیشرو باشد باید ارتباط مداوم و مستمر با زیرمجموعه های خود داشته باشد.

"صلاح الدین فاطمی نژاد"  بررسی چالش های بهزیستی در استان ها را در راستای حل مسائل و مشکلات پیش روی بهزیستی در سطح کشور دانست و گفت: همفکری برای حل این چالش ها با حضور مدیران و کارشناسان استانها و بازدید میدانی از اهداف برگزاری این نشست هاست.

گفتنی است در این نشست معاونین و دفاتر تخصصی بهزیستی استان یزد به طرح چالش های بهزیستی در حوزه جامعه هدف، مراکز و موسسات تحت نظارت، منابع مالی و پشتیبانی پرداختند.

کد خبر 57959

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد