کارگاه آموزشی با موضوع  "زندگی سالمندی من  - فرزندآوری" در سنندج برگزار شد

روز پنج‌شنبە ۱۴۰۱/۰۲/۲۹ کارگاه آموزشی « زندگی سالمندی من _ فرزندآوری » در محل سالن اجتماعات بهزیستی شهرستان سنندج برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کردستان ، این کارگاه در زمینه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، به مدرسی دکتر فریبا طیری و با همکاری مؤسسه سلامت روان پویش باران برپا شد .

در این کارگاه طیری اظهار داشت : فرزندآوری یک پدیدۀ صرفاً فردی نیست که منوط به انتخاب شخصی زوجین باشد ؛ بلکه به مثابه یک پدیده اجتماعی ، از سوی عوامل متعدد و متنوعی تحت تأثیر قرار می‌گیرد . 

وی افزود : این عوامل شامل مجموعه ای از مسائل اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، روانشناختی ، سیاسی و.. است .

طیری گفت : افزایش سن ازدواج و تنوع در شکل و ساختار خانوار و کاهش باروری تا سطح جانشینی ، از پیامدهای گذار دوم جمعیتی است . 

فوزیه سورسوری ؛ کارشناس امور بانوان بهزیستی شهرستان سنندج نیز در این خصوص اظهار داشت : در اغلب مناطق جهان ، ازدواج به‌طور فزاینده‌ای کاهش یافته و در این رهگذر ایران نیز از این وضع بی‌بهره نبوده است .

وی افزود : با اهمیت فرزندآوری در حوزه مسائل اجتماعی و رشد جمعیت ، به ویژه در ایران که به تدریج درحال حرکت به سمت سالخوردگی است ، لازم است ترتیبی اتخاذ گردد تا فرزندآوری برای خانواده‌ها آسان‌تر و دلپذیرتر گردد و این مهم امکان پذیر نیست مگر با برنامه ریزی صحیح و جامع و کامل .


منبع : روابط عمومی بهزیستی استان کردستان

کد خبر 57400

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد